Veelgestelde Vragen all | vervolg
Veelgestelde Vragen all | vervolg
Parkeren bij RAI Amsterdam
Als u denkt dat u te veel heeft betaald voor het parkeren bij RAI Amsterdam, stuur dan een mail naar parking@rai.nl en vermeld daarin:
- De reden
- Uw kenteken
- Uw boekingsnummer
- Bewijs van betaling
RAI Amsterdam beschikt over ruime parkeerfaciliteiten onder en rondom het gebouw. Daarbij bieden wij zo'n 30 elektrische oplaadpunten. Bij grote evenementen is de capaciteit niet altijd toereikend en worden ook externe terreinen gebruikt. Dan wordt voor het vervoer van en naar de RAI gratis en frequent rijdende pendelbussen ingezet.
Er wordt verwezen naar deze externe terreinen via bebording op de openbare weg en/of politie (Route 11).
Bezoekers van grote evenementen wordt geadviseerd om gebruik te maken van het openbaar vervoer. Van treinstation Amsterdam RAI is het 10 minuten lopen naar het RAI-gebouw. Of neem metro 52 (Noord/Zuidlijn) en stap direct voor de RAI uit bij halte Europaplein.
Parkeergarage P1/2/3 is van 06.00 - 24.00 uur geopend. Deze tijden kunnen indien noodzakelijk, per evenement worden aangepast.
Uitrijden kan 24/7.
Parkeergarage P4 is 24/7 toegankelijk.
Parkeren in en om het RAI gebouw kost € 5,50 per uur met een maximum van € 35,00 per dag. Een dagkaart bestellen via de parkeerwebshop kost € 29,00.
Motorfietsen parkeren gratis in de parkeerzones voor motorfietsen buiten de parkeergarage.
Parkeren in en om het RAI gebouw kost € 5,50 per uur met een maximum van € 35,00 per dag.
Motorfietsen parkeren gratis in de parkeerzones voor motorfietsen buiten de parkeergarage.
Parkeren in en om het RAI gebouw kost € 5,50 per uur met een maximum van € 35,00 per dag. Een dagkaart bestellen via de parkeerwebshop kost € 29,00.
Of maak gebruik van ons voordelig avondtarief. Voor slechts € 12,50 kunt u van 17.00-01.00 uur parkeren bij RAI Amsterdam.
Let op, dit geldt niet voor alle evenementen, waaronder de Huishoudbeurs en de Negenmaandenbeurs.
$(parkingwebshop-hhb-uitzondering)Tijdens $(beurseditie) wordt een speciaal gereduceerd dagtarief van € 20,00 gehanteerd, als de parkeerkaart VOORAF ONLINE wordt gekocht. Als op de dag van het bezoek bij de automaat wordt betaald, zijn de kosten € 35,00 voor een dagkaart. Per uur is het tarief € 5,50. Bespaar op parkeerkosten en bestel nu een dagkaart parkeren in de parkeerwebshop.
Op zaterdag 18 februari bestaat de kans dat de parkeergarages van RAI Amsterdam vol raken. Er zal dan geparkeerd moeten worden op P2 Arena. Als u liever niet afwacht of er nog parkeerplaatsen zijn bij RAI Amsterdam, kunt u ook op voorhand kiezen voor een parkeerplaats bij P2 Arena en met de pendelbus naar RAI Amsterdam reizen (en weer terug). De kosten voor een dagkaart parkeren op P2 Arena bedragen €15,00 als u deze VOORAF ONLINE bestelt. U kunt deze kaart bestellen in de parkeerwebshop.
Parkeerwebshop parkeren Arena » Let op! Deze kaart is alleen geldig op zaterdag 18 februari en NIET geldig voor de parkeergarages van RAI Amsterdam. Op de dag zelf, dus zonder vooraf online bestellen, betaald u € 20,00 voor een dagkaart parkeren op P2 Arena.
Ja dat kan via de RAI parking website.
De maximale doorrijdhoogte in de RAI parkeergarages is 1.90 meter. Voertuigen tot max. 2.70 meter hoog kunnen in P4 garage parkeren.
Bij de parkeerbetaalautomaat kan er betaald worden met contant, bankpas, Visa, Mastercard of American Express.
In de parkeerwebshop met iDEAL, Visa, Mastercard of American Express.
Jazeker. Mensen die in het bezit zijn van een officiële Europese Gehandicaptenparkeerkaart (GPK) kunnen parkeren op speciale parkeerplekken. Deze plekken bevinden zich dicht bij de uitgang naar het complex. Mindervaliden betalen het reguliere RAI parkeertarief.
Mindervaliden kunnen op vertoon van de GPK altijd parkeren bij de RAI.
Een minder validen parkeerplek kan van tevoren niet worden gereserveerd.
Nee, het is niet mogelijk om een mindervalide parkeerplek te boeken. De RAI beschikt over een aantal mindervaliden parkeerplekken, mochten deze al bezet zijn dan zal een parkeerwachter helpen een geschikte parkeerplek te vinden.
RAI Amsterdam beschikt over ruime parkeerfaciliteiten onder en rondom het gebouw. Echter, gezien het grote aantal bezoekers worden soms ook externe locaties ingezet, volg hiervoor Route 11. Vanaf de externe parkeerterreinen worden gratis pendelbussen ingezet naar de RAI.
Als er van tevoren een parkeerkaart is gekocht dan staat op het ticket aangegeven waar er geparkeerd kan worden. Op het ticket staat ook uitgelegd welke route er gevolgd kan worden.
Bij het inrijden van de RAI parkeergarage wordt het kenteken van de auto gelezen door een camera. Een parkeerkaart wordt niet uitgegeven en is niet nodig.
Betaal voor het uitrijden bij de parkeerautomaat door het kenteken in te voeren. Bij de uitgang wordt het kenteken opnieuw gelezen waarna de slagboom automatisch opent.
Het is mogelijk om bij de parkeerautomaat een kwitantie te ontvangen, dit kan bij het betalen worden aangegeven.
Nee, er kan niet met de auto tot de ingang gereden worden. Wel kan er bij loge P7 uitgestapt worden en daarna het terrein weer verlaten. Loge P7 is in het midden van het complex. Volg P – RAI 7 om bij loge P7 te komen.
De parkeergarages van RAI Amsterdam zijn uitgerust met diverse camera's. Ook worden er regelmatig rondes gelopen door beveiliging.
Parkeren is op eigen risico.
Zie hiervoor de Algemene Bezoekersvoorwaarden
Zodra één van de toegangswegen naar de parkeergarages of -terreinen van RAI Amsterdam wordt betreden, wordt het kenteken geregistreerd in ons Parkeer Management Systeem. Ook als er een reservering gemaakt is via parkeren.rai.nl wordt het kenteken in ons systeem geregistreerd zodat het herkend wordt bij het in- en uitrijden van de garage.
Het kenteken wordt geregistreerd om de parkeertijd te berekenen. Er wordt namelijk geen parkeerticket uitgegeven bij het binnenrijden van de garage. Door de kentekenregistratie is het ook mogelijk om de geldigheid van een reservering na te gaan.
Het is ook mogelijk door kentekenregistratie de auto te lokaliseren in de garage.
RAI Amsterdam verzamelt de persoonsgegevens die de klant invult op de personal data page, gegevens over zijn click- en surfgedrag en transacties via de website van RAI Amsterdam. RAI Amsterdam heeft de exclusieve beschikking over bovenstaande persoonsgegevens. De wettelijke voorschriften zoals vastgelegd in de Wet Bescherming Persoonsgegevens, worden door RAI Amsterdam nageleefd. De gegevens van de klant worden opgeslagen in een klantenbestand en gebruikt voor het afwikkelen van de bestelling of boeking, inclusief de klantenservice.
RAI Amsterdam gebruikt de gegevens ook om het click- en surfgedrag en de transacties van de klant te analyseren en daarmee klantprofielen op te stellen. Deze profielen worden door RAI Amsterdam gebruikt voor het vervolmaken van het assortiment aan producten en diensten op deze site en om de klant op maat gesneden aanbiedingen te kunnen doen uit het totale producten- en dienstenassortiment van RAI Amsterdam.
RAI Amsterdam kan op verzoek van derden binnen RAI Amsterdam marketingacties uitvoeren met de adresgegevens van de klant. Twaalf (12) maal per jaar kunnen de adresgegevens van de klant worden gebruikt voor een mailing waarbij alleen RAI Amsterdam de exclusieve toegang heeft tot de persoonsgegevens. Indien de klant bezwaren heeft tegen het verzamelen en analyseren van zijn gegevens voor het doen van op maat gesneden aanbiedingen door RAI Amsterdam kan de klant dit aan RAI Amsterdam laten weten via de link op de nieuwsbrief. In het geval de klant zijn gegevens wil verwijderen uit het klantenbestand kan de klant gebruik maken van het e-mailadres parking@rai.nl.
RAI Amsterdam zal - behoudens in de gevallen waarin de wet daartoe verplicht - de persoonsgegevens van de klant niet zonder toestemming van de klant verstrekken aan andere personen of instanties buiten de RAI Amsterdam. RAI Amsterdam besteedt grote zorg aan de kwaliteit van het klantenbestand. Persoonsgegevens worden regelmatig op hun juistheid gecontroleerd en oude, niet meer relevante gegevens worden regelmatig verwijderd.
De klant kan zijn eigen persoonsgegevens direct corrigeren op de personal data page. Voor vragen of klachten kan de klant zich wenden tot parking@rai.nl. Op verzoek van de klant verstrekt RAI Amsterdam een overzicht van de gegevens die over de klant in het klantenbestand zijn opgenomen.
De kentekengegevens blijven 30 dagen in het Parkeer Management Systeem staan, tenzij sprake is van een reservering op kenteken in welk geval de kentekengegevens gebruikt worden voor de uitvoering en nazorg van de reservering.
De gegevens worden niet gedeeld met partijen anders dan RAI Amsterdam, tenzij wij dit moeten doen op basis van een wettelijke verplichting. Er is geen koppeling met het RDW.
Neem dan contact met ons op via parking@rai.nl.
Nee, dat kan alleen via onze RAI Parking website.
Online kunt u per kalenderdag reserveren. Kies de dag van aankomst, u kunt tot middernacht uitrijden. Als u na middernacht uitrijdt, kunt u beter een parkeerkaart in de garage kopen.
Tijdens dance feesten kunt u wel een parkeerkaart reserveren waarbij u na middernacht kan uitrijden.
Tijdens dance feesten kan er wel een parkeerticket worden gereserveerd waarbij ook na middernacht uit kan worden gereden.
Ja. Indien er een parkeerplek geboekt en betaald is, is een parkeerplek gegarandeerd. Bij het inrijden van de garage wordt er een vrije plek toegewezen om te parkeren.
Bij een parkeerticket RAI/Extern is er gegarandeerd een parkeerplek op het externe parkeerterrein beschikbaar. Volg hiervoor de borden, zoals ook op de parkeerticket beschreven staat.
Tijdens een aantal evenementen is het niet mogelijk om online een parkeerplek te reserveren. Rijdend richting de RAI, wordt er middels bewegwijzering aangegeven waar op dat moment genoeg parkeerplek beschikbaar is.
U kunt uw kenteken zelf eenvoudig wijzigen door in te loggen op onze parkeerwebshop en daar uw boeking te selecteren. Selecteer vervolgens parkeerplaats wijzigen en druk dan op het ‘potloodje’ om uw kenteken te wijzigen.
- Data kan daarentegen niet gewijzigd worden. U kunt dit wijzigen door een mail te sturen naar parking@rai.nl. Uw boeking wordt dan geannuleerd en gerestitueerd. Vervolgens kunt u een nieuwe boeking maken.
- Het annuleren van een boeking is niet mogelijk
De voorwaarden zijn als volgt:
- Alleen te reserveren door direct af rekenen met iDEAL, Visa, Mastercard of American Express
- Reserveren kan alleen via parkeren.rai.nl
- De garages uitrijden kan met kenteken of streepjescode (afgedrukt op het parkeerticket)
Na reservering wordt er een e-mail met PDF-bestand gestuurd. Dit PDF-bestand is de bevestiging, waarop de reserveringsperiode is aangegeven met het reserveringsnummer.
Deze bevestiging met parkeerticket(s) meenemen bij het in- en uitrijden van de RAI-garage.
U kunt parkeren in de garage P1 t/m P4 en tijdens bepaalde evenementen op een externe locatie. Dit staat dan ook duidelijk aangegeven bij het product dat u selecteert.
Indien langer geparkeerd wordt dan gereserveerd, dient het verschil te worden betaald bij het uitrijden.
Indien korter geparkeerd wordt, is er geen recht op restitutie.
Aangekomen bij de parkeerlocatie:
- Bij het inrijden registreert een camera bij de slagboom uw kenteken. U ontvangt geen inrijkaart.
Bij terugkomst:
- U hoeft niet naar de betaalautomaat te gaan, maar kunt direct uitrijden op basis van uw kenteken.
- Werkt dit niet of is er niet gereserveerd op basis van uw kenteken? Scan dan de streepjescode bij de zuil van de slagboom bij de uitrit. De streepjescode is te vinden op de bevestigings-PDF die per e-mail verstuurd is. De streepjescode kan ook vanaf een smartphone gescand worden. Zorg dat uw smartphone niet in donkere modus staat en de helderheid 100%is.
- Heeft u langer geparkeerd dan de gereserveerde periode? Dan moet u de extra tijd bij de uitrit betalen.
Ja dat kan, maar na het uitrijden kunt u uw parkeerkaart 60 minuten niet gebruiken om weer uit te rijden.
Dezelfde parkeerplek is echter niet gegarandeerd.
Op www.amsterdam.nl/parkeren/parkeren-reizen zijn de voorwaarden te lezen die gelden voor het voordelige P+R tarief.
Ook is hier te lezen hoe P+R werkt bij RAI Amsterdam en de andere P+R locaties van de gemeente Amsterdam.
Is er geen P+R korting gekregen bij het afrekenen bij de betaalautomaat, maar er is wel naar het centrumgebied gereisd met het openbaar vervoer dan kan er alsnog de P+R korting verkregen worden.
Hiervoor kan er e-mail gestuurd worden naar parking@rai.nl met de volgende informatie:
- kenteken
- OV reishistorie (opvragen per e-mail bij het GVB via kls@gvb.nl)
- IBAN
- naam
Exposeren
We hebben verschillende thema’s en concepten die aansluiten bij de doelgroep. Je kunt een stand afnemen tijdens de jaarlijkse beurs of online adverteren. Lees meer over deelnemen aan RAI Amsterdam.
Ja, RAI Amsterdam biedt diverse mogelijkheden om online én offline te adverteren. We hebben standaard mogelijkeden, maar denken natuurlijk ook graag mee met een pakket op maat om jouw doelen te bereiken.
Bekijk alle mogelijkheden om te adverteren (zowel online, indoor en outdoor), of neem direct persoonlijk contact met ons op.
Ja, er zijn extra online promotie mogelijkheden. We bieden standaard mogelijkheden en we kunnen samen met jou op maat een pakket maken zodat je het meeste uit jouw beurs haalt.
Bekijk de online media solutions, of neem direct persoonlijk contact met ons op.
Dit kan in het Exposanten Portaal. Ga naar ‘Mijn Bedrijfsprofiel’. De gegevens die je invult onder ‘uw gegevens’ worden binnen 24 uur zichtbaar in de exposantenlijst.
Voor alle transport- of logistieke zaken kun je contact opnemen met DB Schencker Logistics Netherlands via telefoonnummer 020 549 27 90 of e-mail: fairs.amsterdam@dbschenker.com
Als exposant ontvang je automatisch een aantal gratis uitnodigingscodes per e-mail van ons, gebaseerd op het aantal vierkante meter van je stand. De uitnodigingscodes die je ontvangt, kunnen door jouw genodigden worden gebruikt om zich eenvoudig te registreren.
Heb je meer uitnodigingscodes nodig? Dan kun je deze tegen een lager tarief kopen via de webshop.
$(exh-why-only-using-halls)
$(exh-increase-efficiency-in-halls)
$(exh-exhibition-layout-safety)
$(exh-allocation-pavilion)
$(exh-locations-all-pavilions)
Het team heeft een eerlijke en solide toewijzingsprocedure ontwikkeld om $(beurseditie) toe te kennen. Belangrijke historische gegevens zoals klantenbinding (hoeveel edities geëxposeerd) en standindeling (d.w.z. oppervlakte, configuratie) zullen de basis vormen voor een exposantenrangschikking. Bij het uitvoeren van de toewijzing zal het team consequent deze exposantenrangschikking volgen. Het resultaat is een eerlijk en bewezen proces dat al op vele andere RAI-beurzen werd toegepast.
Het is duidelijk dat het onze bedoeling is dat deze editie een eenmalige toewijzingsprocedure is, alleen voor de $(exh-this-edition-year) editie. Alle exposanten krijgen een waiver in hun toewijzingsbrief waarin duidelijk wordt benadrukt dat er geen rechten kunnen worden ontleend aan de tijdelijke locatie op $(beurseditie).
We streven ernaar te voorkomen dat de stand grootte van exposanten in mindering wordt gebracht, de stand grootte $(beurs-last-edition) is leidend.
Het is belangrijk om te begrijpen dat we niet met individuele exposanten kunnen communiceren over hun standplaats. We vertrouwen op uw begrip.
Met het $(beurseditie) beleid inzake regionale vertegenwoordiging willen we exposanten uit niet-Europese markten comfort bieden. Niet-Europese fabrikanten kunnen hun geautoriseerde Europese distributeur of vertegenwoordiger aanwijzen als back-up om hun stand op $(beurseditie) te bemannen. Dit zal ervoor zorgen dat RAI Amsterdam het platform blijft waar de beste maritieme producten van over de hele wereld worden tentoongesteld.
De mogelijkheid om een stand te laten bemannen door een geautoriseerde distributeur of vertegenwoordiger wordt aangeboden onder de volgende voorwaarden:
- Alleen voor Original Equipment Manufacturers (OEM) van buiten het Europese grondgebied (Europese Unie, Verenigd Koninkrijk, Zwitserland);
- De OEM dient de registratie rechtstreeks bij RAI Amsterdam te doen;
- Alle $(beurseditie) correspondentie wordt naar de OEM gestuurd;
- De OEM blijft het factuuradres en blijft verantwoordelijk voor alle kosten;
- De OEM stuurt een melding naar het RAI Amsterdam Team (info@rai.nl?subject=Regional%20Respresentation">info@rai.nl) met volledige contactgegevens van de geautoriseerde distributeur of vertegenwoordiger die hun stand zal bemannen;
- Zodra de standpersoneelsregistratie is geopend, wordt de informatie van de distributeur of vertegenwoordiger die de stand bemant ingevuld door de OEM.
We zijn van plan terug te keren naar de lay-out $(exh-year-original-layout) zodra de situatie dit toelaat. De huidige veranderingen zullen gevolgen hebben voor de exposanten’ $(exh-this-edition-year) locatie. Voor $(beurseditie-next) zal de $(exh-year-original-layout) plattegrond onze belangrijkste referentie zijn.
We zullen regelmatig exposantenupdate-nieuwsbrieven uitgeven aan alle geregistreerde exposanten. Raadpleeg de RAI Amsterdam website en Exhibitor Portal (alleen voor geregistreerde exposanten ).
Stuur ons een info@rai.nl?subject=Mijn%20vraag%20staat%20er%20niet%20tussen">e-mail en we nemen zo snel mogelijk contact op.
Een tijdslot reserveren voor het laden en lossen van vrachtverkeer kan via deze link.
$(extra-text-laden-lossen)Ja, het is verplicht om al je standpersoneel, standbouwers en leveranciers te registreren voor een opbouw/demontage badge om toegang te verkrijgen tot de hallen.
Hoe werkt het?
- Registreer al je opbouw- en demontagepersoneel via deze link;
- Elke geregistreerde persoon ontvangt een ophaalbericht;
- Met een print van dit ophaalbericht of met de barcode op de telefoon kan de opbouw- en demontagebadge opgehaald worden bij de entrees.
Let op!
Registratie ter plaatse is ook mogelijk, maar kan wachttijden met zich meebrengen.
Om tijdens op- en afbouwperiodes toegang te krijgen tot de hallen van RAI Amsterdam is het dragen van een geldige op- en afbouwbadge verplicht. Dit geldt voor iedereen (exposanten, standbouwers en/of leveranciers). Wij raden aan om al jouw op- en afbouwpersoneel voorafgaand online te registeren om wachttijden te voorkomen.
En tijdens beursperiode dienen exposanten polsbandjes te dragen om toegang te krijgen. Elke exposant ontvangt een aantal polsbandjes op basis van het aantal vierkante meters. Deze zijn uniek en niet overdraagbaar. Indien het aantal niet voldoet, kunnen extra polsbandjes aangeschaft worden in de webshop.
Ja, stroom is beschikbaar tijdens de op- en afbouw als je dit van tevoren besteld is in de webshop.
Ja, tijdens de opbouw zijn er diverse cateringplekken open. Details hierover vind je tijdens opbouw en demontage op de RAI Live schermen.
Dit kun je voorafgaand aan de beurs aanvragen. Stuur hiervoor een e-mail naar Exhibitor Services via exhibitorservices@rai.nl.
Na inschrijving als exposant heb je een e-mail gekregen met daarin gegevens voor het Exposanten Portaal. Klik hier om direct in te loggen.
Voor vragen over facilitaire benodigdheden, zoals stroom, water en internet stuur een e-mail naar Exhibitor Services via exhibitorservices@rai.nl.
Ja, dat kan! Wil je een extra account stuur dan een e-mail naar exhibitorservices@rai.nl.
Als exposant ontvang je een aantal gratis polsbandjes voor je standpersoneel. Dit wordt berekend op basis van het aantal vierkante meters van jouw stand. Indien het aantal niet voldoet, kan je extra polsbandjes aanvragen in de webshop.
Ja, er is via Schenker een centrale vriesruimte beschikbaar, neem direct contact met hen op.
Of je kunt een vrieskast aanschaffen via de webshop die vervolgens geplaatst wordt op je eigen stand.
In de webshop van RAI Amsterdam kunnen exposanten vooraf parkeertickets bestellen. Uiteraard is het ook gewoon mogelijk om via de betaalautomaten bij de parkeergarages voor het uitrijden te betalen.
Bij beursdeelname kunnen een aantal gratis uitnodigingscodes horen. Met deze codes kun je jouw relaties uitnodigen om gratis naar RAI Amsterdam te komen. Mochten dit niet genoeg codes zijn, dan is er de mogelijkheid om extra uitnodigingscode te kopen.
Hoe werkt het?
- Ga naar het Exposantenportaal en klik onder ‘Marketing & Promotie’ op ‘Nodig gasten en relaties uit’;
- Klik op de Visit Connect knop. Je komt nu terecht in ‘Visit Connect’;
- Klik in Visit Connect in de linker navigatiebalk op de knop ‘Gasten’;
- Klik in de horizontale knoppenbalk bovenaan de pagina op de knop ‘Action codes’;
- Klik op het groene pijltje voor de tekst ‘Gratis genodigden’. Je ziet nu de lijst met codes waarmee jouw genodigden een gratis ticket voor Horecava kunnen ophalen. Deze code kan jouw genodigde invullen op deze registratiepagina.
Bekijk ook de instructievideo dat duidelijk uitlegt hoe jij de uitnodigingscodes voor genodigden kunt ophalen en gebruiken.
Nachtstroom zit niet automatisch bij je deelname, maar dit kun je aanschaffen via de webshop. Na $(deadline-nachtstroom) kun je nachtstroom bestellen door een e-mail te sturen naar Exhibitor Services via exhibitorservices@rai.nl.
Vanaf de eerste opbouwdag, liggen de polsbandjes klaar bij de exposantenbalies in de entree van RAI Amsterdam.
De polsbandjes worden eenmalig en alléén meegegeven op vertoon van legitimatie én een visitekaartje van het bedrijf.
Voor exposanten is het gebouw, tijdens de beursperiode, toegankelijk van 2 uur vóór aanvang opening beurs tot 2 uur na sluitingstijd op vertoon van het exposantenpolsbandje.
Ja, dat mag. Het is wel verplicht om de borrel aan te melden via dit formulier.
Webinars - connect - matchmaking
Ja, het webinar werkt op smartphones, tablets en andere mobiele apparaten.
Nee, zowel de camera- als microfoonfuncties worden automatisch uitgeschakeld voor alle aanwezigen.
Organisatoren en deelnemers kunnen met elkaar communiceren via de live chat.
Ja, dit is een live webinar in Zoom. Gelieve de vergadering op mute te zetten. Organisatoren en deelnemers kunnen met elkaar communiceren via de chat.
Zorg ervoor dat je de juiste geluidsinstellingen hebt ingesteld en dat je de juiste luidspreker/hoofdtelefoons hebt aangesloten. Wanneer je de geluidsinstellingen opnieuw hebt ingesteld, laad opnieuw je browser.
In de video player is er ook een volume knop aanwezig, zorg dat deze ook aanstaat net zoals je luidspreker op je computer.
Wanneer al je apparaten goed zijn aangesloten, kan het zijn dat het signaal dat het apparaat ontvangt in gebruik wordt genomen door een andere applicatie. Zorg ervoor dat je applicaties zoals Zoom, Google Hangouts, Microsoft Teams etc. gesloten hebt voordat de sessie begint.
Het is belangrijk dat je de meest recente versie van de onderstaande browsers hebt. Zie hieronder welke versie browsers ondersteund worden.
- Windows: Windows 7 en hoger
- Mac: macOS 10.10 en hoger
- Linux: Any x64 based system
iOS Devices:
- Safari: iOS 13 en hoger
- iOS App: iOS 11 en hoger
Android Devices:
- Android: Version 4.4 en hoger
- Gebruik Google Chrome voor de toegangslink.
- Mogelijk bent u verbonden via een VPN-netwerk, schakel uw VPN-verbinding uit en probeer het opnieuw.
- Sluit alle andere toepassingen op uw computer.
- Het wachtwoord is mogelijk onjuist ingevoerd, probeer het opnieuw.
- $(webinar-extra-tekst)
De kwaliteit van de video's van de sprekers kunnen verschillen, dit hangt namelijk af van de internetconnectie van zowel de sprekers als bij jou thuis.
Tips om je internet te verbeteren:
- Zorg dat je gebruik maakt van een vaste internetlijn in plaats van een wifiverbinding, wanneer je toch gebruik maakt van een wifiverbinding zorg dat er zo min mogelijk gebruik gemaakt wordt van de verbinding.
- Het opnieuw opstarten van je router.
- Sluit alle programma's die niet worden gebruikt.
- Het opnieuw laden van je browser.
Ja, u kunt vragen stellen aan onze sprekers via de live chat.
Als uw probleem er niet bij staat, stuur ons dan een e-mail en wij zullen ons best doen om u te helpen.
De chatfunctie in de sessie is bedoeld om vragen te stellen aan onze sprekers.
Om op de hoogte te blijven van onze toekomstige $(webinar-name) kunt u zich inschrijven voor onze nieuwsbrief"
Wanneer je een sessie wilt bekijken, kan je de sessie toevoegen aan je persoonlijke agenda via de agenda knop. Je krijgt een e-mail notificatie voordat de sessie begint.
Ja, je kan vragen aan de sprekers sturen via de live chat.
Meestal worden de sessies opgenomen. Het kan voorkomen dat er door de organisator en/of spreker wordt besloten om de sessie niet op te nemen of de opname niet ter beschikking te stellen. Om het zeker te weten, stel de vraag aan de spreker of stuur een e-mail naar de organisator.
De content komt beschikbaar in ons $(connect-platform) en in het video kanaal van het event.
De sessies kan je terugkijken in onze virtuele platform. De sessie die je wilt terugkijken moet zijn toegevoegd aan je persoonlijke agenda. Wanneer je op de sessie klikt, kan je de sessie terugkijken.
Het $(connect-platform) geeft de mogelijkheid om nieuwe zakelijke relaties te ontmoeten en in contact te komen met de $(industry) industrie. Eenmaal op het platform is matchmaking mogelijk en kunnen er programma-items toegevoegd worden aan de persoonlijke agenda, ook is het mogelijk om de livestream en opnames bekijken.
Stap 1: Registreer voor RAI Amsterdam
Stap 2: Maak een account aan $(text-virtual-platform-register)
Stap 3: Ga naar het $(connect-platform) en log in met de accountgegevens.
Het geavanceerd AI matchmaking platform maakt gebruik van natuurlijke taalverwerking, complexe algoritmes en neurale netwerken die continue meer leren over jouw professionele doelen en interesses. Het online platform haalt het ‘werken’ uit ‘netwerken’ en zorgt voor intelligente netwerkaanbevelingen. Dit maakt netwerken leuker en tijdsefficiënter.
Als twee gebruikers interesse in elkaar tonen, zijn zij in staat om met elkaar te chatten. Bij wederzijdse interesse verschijnt de persoon onder ‘Mijn connecties’. Klik op de knop met de tekstwolkjes om een chatvenster te openen. Het aanvragen van een meeting is enkel het inplannen van een locatie en tijdstip voor een ontmoeting met een connectie. Dit kan middels de knop met de kalender.
Het $(connect-platform) geeft je de mogelijkheid om met andere bezoekers en sprekers online meetings te organiseren, waardoor je nieuwe professionele connecties kan maken.
Het $(connect-platform) maakt gebruik van natuurlijke gegevensverwerking en geavanceerde algoritmen om profielen die op basis van de verstrekte gegevens interessant kunnen zijn, aan te bevelen. Je kunt ook rechtstreeks naar deelnemers/exposanten zoeken of de filters gebruiken om het profiel te vinden dat je wilt ontmoeten.
Klik op de naam van de persoon die je wil ontmoeten. Zo kom je op hun profielpagina terecht. Je kunt vervolgens de persoon als ‘interessant’ markeren en een meeting aanvragen.
De meetings zullen online plaatsvinden in de virtuele meeting ruimte in het platform.
U kunt elkaar ontmoeten in het $(connect-matchmaking) gebied of u kunt ergens anders aangeven in het persoonlijke berichtengebied.
Wanneer je een meeting verzoek accepteert, wordt er een afspraak verzoek gestuurd naar je e-mailadres.
Standaard worden contactgegevens getoond zoals naam, functie titel en bedrijfsnaam. Je kan zelf bepalen of contactgegevens zoals e-mailadres en telefoonnummer worden getoond aan andere bezoekers. Er zijn 3 mogelijke opties namelijk: private, connections only en public. Bij private worden je contactgegevens niet getoond aan een bezoeker, bij connections only worden je contactgegevens alleen getoond bij bezoekers waarmee je een connectie hebt en bij public worden je contactgegevens getoond aan alle bezoekers.
Als je meeting verzoek wordt geaccepteerd, verschijnt de ‘Virtual Meeting Room’ knop 5 minuten voor het begintijdstip van de meeting. Als je hierop klikt, kom je in de virtual meeting room terecht. Tijdens de meeting kun je de virtual meeting room verlaten en opnieuw binnengaan. Als de meeting is afgelopen, is de virtual meeting room niet meer beschikbaar. Je kunt je scherm delen tijdens een virtual meeting. Screen recording is echter niet mogelijk.
Als je voor de eerste keer inlogt, verschijnt er een pop-up scherm met een aantal vragen. Bij de invulvragen is het belangrijk om op de ‘+’ te klikken om je antwoord toe te voegen. Je kunt tevens je LinkedIn-profiel linken aan het online $(connect-platform). Mocht je wel al vaker ingelogd hebben op het $(connect-platform) maar je profiel willen updaten of aanvullen, klik dan op het icoontje ‘profiel’ rechtsboven in het $(connect-platform). Je kunt hier een profielfoto toevoegen en de profielvragen (opnieuw) beantwoorden.
- Open de profiel pagina van de persoon waarmee je een meeting hebt en klik op meeting details.
- Op lijst van gasten zie je een knop met ‘Add invitees’ knop.
- Klik op deze knop en zoek de personen op die je wilt toevoegen.
- Je kan tot 10 personen toevoegen aan een meeting.
- Klik op verstuur. Wanneer de uitnodiging verstuurd is, zie je alle extra gasten in de lijst en moet elke deelnemer de uitnodiging accepteren.
Als u eenmaal bent ingelogd op het platform kunt u verbinding maken en netwerken met andere aanwezigen. U kunt klikken op 'Aanbevolen voor u / Recommended for you' of u kunt naar de 'aanwezigen lijst / attendees list' gaan om mensen uit te nodigen voor een connectie door te klikken op de 'toon interesse / show interest' knop. Zodra u verbonden bent, kunt u een videovergadering aanvragen.
U kunt vergaderingen aanmaken met meerdere deelnemers. Er zijn twee manieren om dergelijke vergaderingen aan te maken:
- Stuur een nieuw vergaderverzoek naar meerdere gebruikers;
- Extra deelnemers uitnodigen voor een reeds aangemaakte vergadering.
Een nieuwe vergadering voor meerdere gebruikers aanvragen
- Open de profielpagina van een gebruiker waarmee u een vergadering wilt houden.
- Bij de optie "Vergadering aanvragen" ziet de gebruiker de knop "Voeg meer toe" onder het veld "Uitgenodigden".
Alle geregistreerde deelnemers ontvangen na afloop een link naar de opgenomen versie.
Geregistreerde deelnemers: controleer uw inbox, we hebben een e-mail gestuurd met een toegangslink kort voordat het webinar begint. Open de toegangslink in de browser.
Let op: de naam die u in de chat invoert, zal degene zijn die zichtbaar is in de webinar chat. Via deze chat kan er gecommuniceerd worden en vragen gesteld worden.
Nog niet geregistreerd: $(webinar-register-tekst)
Zodra er geregistreerd is, wordt er een e-mail met inloggegevens gestuurd. Houd de spam-inbox in de gaten.
Als er problemen zijn met inloggen, stuur ons dan een e-mail.
Alle programmaonderdelen zijn te vinden in de agenda van het evenement. Een sessie bijwonen? Voeg dan de sessie toe aan eigen agenda via de agendaknop. Er wordt dan een bericht verstuurd zodra de sessie begint.
Logistiek
U mag 15 min voor uw tijdsslot aankomen rijden. Afhankelijk van de drukte en ruimte wordt gekeken of u direct het werkterras op kunt. Mocht u verlaat zijn (later dan 30 minuten), dan raden wij u aan om uw boeking te verplaatsen naar een later tijdstip.
Ja, wij werken met het RAI Logistics Management System (RAI LMS) voor het registreren van vrachtleveringen.
Voor toegang en een optimale doorstroming vragen wij u een tijdslot te reserveren via www.rai.nl/LMS voor het laden en lossen bij de RAI tijdens op- en afbouw van de meeste evenementen.
U kunt uw boeking op een later tijdstip aanpassen. Graag uw boeking compleet maken voordat de chauffeur arriveert op de RAI.
Nee, dubbele en opeenvolgende boekingen zijn niet toegestaan. Deze worden ook verwijderd. De bedoeling is dat u een tijdsslot boekt om te laden/lossen en daarna pas uw werkzaamheden in de hal gaat verrichten. Mocht u enkele minuten langer nodig hebben dan kunt u dit in overleg doen met de dienstdoende coördinator bij de verkeersregelaars.
U mag wel een boeking in de ochtend uren maken om spullen te leveren en in de middag weer om (eventueel) uw leeggoed op te halen. Let op, u heeft een geldige boeking nodig als u een werkterras op wilt met een voertuig.
Bepaalde voertuigen zoals bijvoorbeeld busjes lager dan 2.70 m hoog en personenwagens kunnen geen boeking maken in RAI LMS omdat zij niet zijn toegestaan op het werkterras. Dit staat aangegeven in ons Verkeersreglement. U kunt daarom geen boeking maken of u ziet een foutmelding.
Er zijn per tijdsslot een aantal plaatsen beschikbaar. Mocht uw gewenste tijdsslot niet beschikbaar zijn, dan zijn alle plaatsen vol geboekt. Kies dan het eerstvolgende beschikbare tijdsslot.
Drie weken voor opbouw evenement komt het evenement online in RAI LMS.
Voertuigen tot 2.70 m hoog kunt u parkeren in de parkeergarages P1 t/m P4. Voertuigen hoger dan 2.70 m dienen na einde tijdslot te parkeren op de aangewezen dag parkeerlocatie. Vraag aan de verkeersregelaar waar deze locatie is.
Nee, het laad- en losgebied is niet bedoelt voor busjes. Deze busjes moeten parkeren in de P1/P2/P3 garage (tot 1.90 m hoog) P4 (tot 2.70 m hoog).
In de P1, P3 en P4 garages zijn goederenliften aanwezig.
Tijdens bepaalde evenementen wordt hierop een uitzondering gemaakt. Houd hiervoor de Verkeersreglementen in de gaten van het betreffende evenement. Deze staan op onze website www.rai.nl onder exposeren.
Tijdens de opbouw en demontage uren is het parkeren gratis. Voertuigen die in de garage staan kunnen door het scannen van hun opbouwbadge bij de uitrit van de garage de parkeerfaciliteit verlaten. Vrachtverkeer dat op een dag parkeerlocatie staat geparkeerd, kan kosteloos het terrein verlaten zonder enige handeling.
RAI Amsterdam Algemeen
Meer informatie over vacatures »
In de agenda op de website van RAI Amsterdam is alle informatie te vinden over de komende evenementen.
Meer weten over de verhuurmogelijkheden van het RAI Tentoonstellings- en congrescentrum? De afdeling Business Development geeft graag een overzicht van de verhuur mogelijkheden.
Contact opnemen kan via raimarketing@rai.nl of 020 549 12 12.
Iets verloren? Wij plaatsen al onze gevonden voorwerpen online.
Kijk op iLost om te zien of het voorwerp gevonden is »
Staat het voorwerp na een week nog niet op onze website? Dan hebben wij het helaas niet gevonden.
Staat het verloren voorwerp er wel tussen? Geef dit dan snel aan!
Door het beantwoorden van een paar vragen, weten we zeker wie de eigenaar van het voorwerp is. Daarna is het eenvoudig: haal het gevonden voorwerp op of laat het thuisbezorgen.
Voor algemene vragen en vragen over toegangskaarten en registratie neem contact op met info@rai.nl.
Leveranciers
In onze newsroom.
In de agenda op de website van RAI Amsterdam is alle informatie te vinden over de komende evenementen.
Het huidige RAI Amsterdam complex aan de Zuidas is in 1961 geopend. Voor die tijd zetelde de RAI gedurende veertig jaar in een gebouw aan de Ferdinand Bolstraat in Amsterdam (de 'Oude RAI').
In de beginjaren tot 1922 beschikte de RAI niet over een eigen expositiecentrum, maar werd het roemruchte - nu niet meer bestaande - Amsterdamse Paleis voor Volksvlijt gebruikt. De allereerste RAI tentoonstelling werd daar in 1895 georganiseerd. De RAI Vereniging, die deze beurs organiseerde, werd opgericht in 1893.
Alle informatie over leveringen aan RAI Amsterdam kunt u vinden in onze voorwaarden en reglementen.
Alle informatie over veilig werken bij RAI Amsterdam kunt u vinden in ons Handboek Veilig Werken.
Nee, in navolging van de Europese tabakswet is ook RAI Amsterdam per 1 juli 2008 rookvrij. Het rookverbod geldt in alle RAI-gebouwen, inclusief cateringlocaties en parkeergarages. Ook tijdens op- en afbouw is roken binnen niet meer toegestaan!
Voor rokers zijn buiten speciale rookzones gecreëerd. Houd er rekening mee dat wanneer buiten gerookt gaat worden, er een stempel bij de entrees gehaald moet worden, zodat het beursgebouw weer betreden kan worden.
De overheid legt boetes op aan personen en organisaties die zich niet aan de wet houden. RAI Amsterdam is bij overtredingen dus strafbaar en zal boetes waar mogelijk doorbelasten aan organisaties of individuen. Om dit zo veel als mogelijk te voorkomen, zullen wij rokers actief attenderen op het rookbeleid. Daarnaast rekenen wij op ieders medewerking!
Op onze pagina Contact vind u een routebeschrijving en hier kunt u tevens gebruik maken van de Routeplanner.
De plattegrond van RAI Amsterdam kunt u hier vinden.
De juiste plaats van de inbrengdeuren kunt u hier vinden: Inbrengdeuren.
Nee. Moet u laden of lossen bij het Centraal Magazijn, Technical Services, Magazijn van de Keuken of in Hal 3 dan mag uw vrachtwagen maximaal 3.60m hoog zijn.
De maximale doorrijdhoogte in de RAI parkeergarages is 1,90 meter. Voor de P4 geldt 2,70 meter.
Om uw en onze veiligheid te waarborgen is het belangrijk te weten wat er waar gebeurt in en om RAI Amsterdam. Gevaarlijke of risicovolle werkzaamheden vereisen meer voorbereiding en aandacht. Om in kaart te brengen welke risico’s bepaalde werkzaamheden met zich meebrengen voor gezondheid, veiligheid en milieu is het belangrijk dat werkzaamheden aangemeld worden. Het gaat om werkzaamheden die in opdracht van RAI Amsterdam worden uitgevoerd.
Het gaat om werkzaamheden die in opdracht van RAI Amsterdam worden uitgevoerd op of aan:
- Het dak;
- Technische installaties;
- Besloten ruimtes;
- Werken op hoogte.
Het aanvragen van een werkvergunning is in bovenstaande staande gevallen verplicht.
Ga naar het formulier werkvergunning aanvragen
Het is verplicht om u te registreren als u het complex van RAI Amsterdam betreed. Regels m.b.t. registratie zijn te vinden in ons accommodatie regelement.
Informatie over hoe de veiligheid is georganiseerd vind u hier.
De werkgever is verplicht om voor goede werkomstandigheden te zorgen. Werknemers en derden zijn verplicht de nodige voorzichtigheid en zorgvuldigheid in acht te nemen om risico’s voor de veiligheid en gezondheid te vermijden. Dit kunt u nalezen in ons handboek veilig werken.
In geval van calamiteiten wordt u verzocht om te verzamelen bij een van de op de plattegrond aangegeven BHV punten.
Let tijdens de opbouw en afbraak op de rode lamp in de hal. Is de rode lamp aan? Dan is iedereen verplicht veiligheidsschoenen en een helm te dragen. De helm moet voldoen aan de EN397 norm en voorzien zijn van een CE-markering.
Indien u niet beschikt over persoonlijke beschermingsmiddelen, bestelt u de helmen en schoenen met het grootste gemak in de webwinkel. U kunt ze natuurlijk ook direct kopen in het RAI Hospitality Crew Centre.
Wij hopen dat u hier begrip voor heeft, deze veiligheidsregels zijn er immers om de veiligheid van uw en onze medewerkers te waarborgen.
Er zijn diverse opties:
- Een pakket kopen bestaande uit de helm en schoenen;
- Alleen de helm kopen;
- Alleen de schoenen huren.
Uw bestelling ligt vanaf de eerste opbouwdag voor u klaar bij RAI Hospitality Centre.
Wilt u liever e-mailen? Dit kunt u doen naar: hospitalitycrewcentre@rai.nl.
Voor het gebruik en afvoeren van gevaarlijke stoffen kunt informatie vinden in onsHandboek Veilig Werken onder hoofdstuk 7.
Neem direct contact op met 020 549 12 34. Geef direct de volgende gegevens door:
- Meld wie u bent;
- Wat er gebeurd is;
- Waar het gebeurd is;
- Het aantal slachtoffers.
Blijf bij het slachtoffer(s) en verleen, waar mogelijk, eerste hulp in afwachting van deskundig hulp.
Alle meldingen, storingen en verzoeken op technisch gebied kunnen worden doorgegeven via:
020 549 14 60
Wij nemen u graag de verzorging van het eten en drinken uit handen, zowel tijdens de opbouw en afbraak van een evenement. Via de webshop zijn er cateringproducten te bestellen. Specifieke cateringwensen kunt u via de afdeling Exhibitor Services kenbaar maken. U kunt uw cateringbestelling plaatsen via:
exhibitorservices@rai.nl
020 549 19 28
Veilig werken
Onze veiligheidsregels staan in het Handboek Veilig Werken . De veiligheidsregels worden ook getoond op borden bij de ingangen van de RAI.
De wijzigingen hebben we voor u op een rij gezet in onze Veilig Werken 3.0 Flyer.
Ja, veiligheidsschoenen en een veiligheidshelm zijn verplicht, tenzij anders gecommuniceerd.
Persoonlijke beschermingsmiddelen zijn beschikbaar in ons Access & Safety Centre.
Veiligheidsschoenen moeten voldoen aan de EN-ISO 20345 norm met een CE-keurmerk. Tijdens op- en afbouw is klasse S3 of hoger vereist. De schoenen moeten goed onderhouden worden. Een veiligheidshelm moet voldoen aan de EN 397 norm met een CE-markering.
Nee, een stootpet voldoet niet aan de veiligheidseisen van de RAI.
Als u zich vooraf geregistreerd heeft, kunt u uw badge ophalen met uw QR-code in het Access & Safety Centre of bij de ingangen. Neem wel een geldig identiteitsbewijs mee.
Als u zich niet vooraf geregistreerd heeft, kunt u een badge verkrijgen in het Access & Safety Centre. Vergeet ook hierbij uw identiteitsbewijs niet.
In het Access & Safety Centre kunt u meer informatie krijgen over de verschillende locaties binnen de RAI.
Deze informatie is beschikbaar in het exposantenportaal en/of wordt gecommuniceerd door de organisatie van het evenement waar u aan deelneemt.
Nee, dat is niet mogelijk. Na sluiting van een evenement is het wel mogelijk om uw stand uit te ruimen. Vanaf uiterlijk 2,5 uur na sluiting van een evenement is het mogelijk om uw stand af te (laten) breken. Tijdens opbouw en demontage van een evenement is het verplicht om persoonlijke beschermingsmiddelen te dragen.
Informatie over logistiek rondom een evenement vindt u op onze Logistieke pagina RAI.
Dit is in sommige gevallen mogelijk, als hiervoor vooraf of ter plekke toestemming wordt gegeven door de RAI.
Voor meer informatie en de mogelijkheden om materialen op te slaan, kunt u contact opnemen met DB Schenker.
U kunt op iLost RAI Amsterdam kijken voor gevonden voorwerpen.
U belt dan direct naar ons alarmnummer 020 549 12 34.
Theater
Te laat, dan is het afhankelijk van de voorstelling óf en wanneer de zaal betreden kan worden. Meld u dan bij een suppoost!
Om te voorkomen dat een late binnenkomst het gezelschap of overige bezoekers stoort, mag er alleen op onze aanwijzing de theaterzaal betreden worden. Mogelijk wordt er een andere plaats toegewezen om overlast te beperken.
Mocht een late binnenkomst dusdanig storend zijn voor de voorstelling, ter beoordeling van onze medewerkers, dan is toegang tot de zaal tot aan de pauze niet mogelijk. Bij sommige voorstellingen is er geen pauze, in dat geval kan de voorstelling helaas niet meer worden bijgewoond. Bovengenoemde geeft helaas geen recht op restitutie.
In de zaal is het niet toegestaan te eten of drinken. Er is wel de mogelijkheid om in de lobby vooraf, in de pauze of na afloop een drankje te drinken. Daarnaast bevinden er zich meerdere restaurants rondom de RAI waar u voor of na de voorstelling kunt dineren.
Ontdek hier de RAI restaurants voor meer informatie.
Het is niet toegestaan om foto-, film- of geluidsopnames te maken, tenzij er uitdrukkelijk toestemming is verleend door de productie.
Mobiele telefoons kunnen overlast veroorzaken. Dus wij vragen u dringend om deze tijdens de voorstelling uit te zetten.
Het RAI Theater beschikt over een inductielus. Het gehoortoestel moet op de ‘t’ gezet worden.
Heeft uw gehoorapparaat geen 't' stand, dan is het mogelijk apparatuur te lenen van RAI Theater. Informeer ernaar bij de receptie van ons theater. Houd er rekening mee dat u een geldig legitimatiebewijs moet kunnen overhandigen.
Online kaartverkoop RAI Theater »
Betalen kan met creditcard of via iDeal. Ook kunnen kaarten aan de kassa gekocht worden.
Kaarten voor beurzen zijn online te koop op de website van de betreffende beurs of direct aan de kassa.
In de lobby van het theater kan er voor of na een voorstelling een drankje drinken. In het Grand Café van RAI Amsterdam is rondom voorstellingen ook het theaterrestaurant geopend. Daar kan er genoten worden van een special theatermenu, een borrel of een kopje koffie met wat lekkers.
Kaarten kunnen vanaf minimaal één uur voor aanvang van de voorstelling opgehaald worden bij de theaterkassa. De kassa bevind zich in de lobby van het RAI theater.
Het RAI Theater is uitstekend toegankelijk voor rolstoelgebruikers.
Naast rolstoelplaatsen, invalidenparkeerpaatsen en rolstoelopritjes zijn er goede voorzieningen voor mindervaliden.
Ja er zijn 8 rolstoelplaatsen in het theater. Het is wel noodzakelijk om bij de reservering te melden dat er een rolstoelplaats nodig is.
RAI Theater beschikt over rolstoelopritjes. Dit kan onder de rolstoel geplaatst worden zodat de rolstoel minder voorover hangt.
Er zijn stoelverhogers aanwezig. Deze staan klaar bij de ingang van de zaal.
Een kindervoorstelling bezoeken?
Neem dan voor de zekerheid zelf een stoelverhoger uit de auto of een kussen mee. Wanneer er zoveel kleine kinderen zijn, kan het voorkomen dat stoelverhogers op zijn.
OP = OP
Wanneer een evenement onverhoopt geannuleerd wordt kan met dit formulier terugstorting van toegangsgelden worden aangevraagd.
Is er een e-tickets via internet gekocht, neem dan contact op met Paylogic Customer Service 0900-PAYLOGIC (0900-72956442).
IT Service
Bij het bestellen van bekabeld internet wordt één kabel aan uw stand geleverd. Als u meerdere computers wilt aansluiten, kunt u gebruik maken van een hub/switch en UTP-patchkabels. U kunt deze artikelen bestellen bij de Exhibitor Services Desk ter plaatse of uw eigen apparatuur meenemen.
Ja, het is mogelijk om publieke IP-adressen te bestellen. Publieke IP-adressen zijn beschikbaar in pakketten van 3, 11 en 27. Uw publieke IP-adres is een extern IP-adres dat voor iedereen op internet toegankelijk is. In deze situatie zijn er geen private IP-adressen en geen NAT. Uw VLAN krijgt u toegewezen en u ontvangt per e-mail een PDF met uw publieke IP-gegevens.
Alle standaardlijnen zijn geconfigureerd met Private IP-adressen. Uw standaardbereik bestaat uit 254 private IP-adressen; de eerste 15 staan vast (voor bijvoorbeeld een printer) en de overige zijn dynamisch. DHCP-pool: 16 – 253 (238 in totaal). Voor elk VLAN zijn 254 private-IP-adressen, die NAT naar 1 publiek IP-adres zullen zijn. Het publieke IP-adres is afhankelijk van het VLAN-nummer dat u krijgt toegewezen. Dit zal gebeuren op de laatste opbouwdag vóór 8:00 uur ‘s ochtends.
Al onze internetlijnen bestaan uit dedicated lijnen, geen gedeelde verbindingen. Dit garandeert een constante bandbreedtebeschikbaarheid en een constante latency, waardoor deze bekabelde verbindingen geschikt zijn voor tijdkritische en hoge bandbreedtetoepassingen. Aanvullend; al onze verbindingen zijn synchroon (ze hebben dezelfde up- en downloadsnelheid). Bij een 10 Mb/s internetverbinding is de bandbreedte van zowel up- als download gelijk (10 Mb/s).
Als latency van cruciaal belang is, geef ons dan de gewenste bestemming door, zodat onze technici dit voor u kunnen testen. Als u een URL voor ons heeft, kunnen we een test uitvoeren en contact met u opnemen met de resultaten. Vergeet niet uw contactgegevens (hal/standnummer, standnaam, naam beller en telefoonnummer beller) door te geven.
Als u bekabeld internet heeft besteld, vindt u een ORANJE internetkabel bij uw stand.
Aan de kabel is een oranje label bevestigd met daarop uw standnummer, naam en bestelde bandbreedte. Daarnaast staat technische informatie voor onze technici op het label.
Als u bekabeld internet hebt besteld, vindt u een ORANJE kabel bij uw stand. Controleer uw opslagruimte of keuken. Als u de kabel niet kunt vinden, controleer dan uw opslagruimte of de keuken. Bij een reeds gesloten verhoogde vloer neemt u contact op met uw standbouwer, omdat de kabel mogelijk onder de vloer ligt. Mocht de kabel toch ontbreken, neem dan contact op met onze IT Helpdesk via 020 549 19 68.
Op de laatste opbouwdag vanaf 08.00 uur zijn alle internetverbindingen actief. Het is niet mogelijk om de kabels voor deze datum of tijd te activeren. Het kan echter zijn dat uw kabels vóór deze datum en tijd functioneel zijn vanwege testen en configuratie, maar we kunnen geen volledig werkende verbinding garanderen tot 8 uur ’s ochtends op de laatste opbouwdag.
De oranje internetkabel bij uw stand is ongeveer 10 meter lang. Als dit niet lang genoeg is, ga dan naar de Exhibitor Services Desk, waar u een connector en een UTP-kabel kunt kopen om uw verbinding te verlengen.
Tijdens de opbouwperiode kan het zijn dat er een heftruck over uw kabel is gereden. Een knik in de kabel is over het algemeen geen probleem, maar in het onwaarschijnlijke geval van een kabelbreuk/kale binnendraden sturen wij een monteur naar uw stand.
U hebt een dedicated internetverbinding, geen gedeelde verbinding. Dit betekent dat u de enige gebruiker van deze verbinding bent. Bandbreedteproblemen worden waarschijnlijk veroorzaakt door uw eigen netwerkapparatuur, zoals wifi-routers, switches, hubs, andere servers/computers etc.. Sluit de oranje netwerkkabel direct aan op een laptop en ga naar www.speedtest.org om de up- en downloadsnelheid te testen.
U hebt een dedicated internetverbinding, geen gedeelde verbinding, wat betekent dat u de enige gebruiker op deze lijn bent. Bandbreedteproblemen worden vaak veroorzaakt door uw eigen netwerkapparatuur, zoals wifi-routers, switches, hubs, andere servers/computers, etc.. Een trage internetverbinding kan ook veroorzaakt worden doordat de volledige bandbreedte wordt gebruikt. Upgraden van uw bandbreedte is meestal mogelijk, ga naar de Exhibitor Services Desk voor meer informatie.
Op de laatste opbouwdag vanaf 08.00 uur ’s ochtends zijn alle internetverbindingen actief. Het is niet mogelijk om de verbinding voor deze datum of tijd te activeren. Uw verbindingen kunnen echter vóór deze datum en tijd functioneel zijn vanwege testen en configuratie, maar we kunnen geen volledig werkende verbinding garanderen tot de laatste opbouwdag.
Uw VLAN wordt ongeveer een week voorafgaand aan het evenement aan u toegewezen. Zodra deze toewijzing heeft plaatsgevonden, ontvangt u van onze IT-afdeling een e-mail met daarin een pdf met uw publieke IP-range/informatie.
Ja, glasvezelverbindingen kunnen worden aangeboden. Glasvezelverbindingen zijn altijd maatwerk. Neem contact op met uw RAI Amsterdam contactpersoon om wensen en mogelijkheden te bespreken.
Ja, dit kan. Een directe verbinding met een datacenter is altijd een oplossing op maat. Neem dan contact op met uw RAI Amsterdam contactpersoon om wensen en mogelijkheden te bespreken.
RAI kan een low latency verbinding leveren. Een low latency verbinding is altijd een oplossing op maat. Neem dan contact op met uw RAI Amsterdam contactpersoon om wensen en mogelijkheden te bespreken.
Deadlines worden gecommuniceerd in de webshop van Exhibitor Services. Meestal is dit 4 weken voor de eerste opbouwdag.
Daar is een technische reden voor. Het komt erop neer dat dit het kleinste aantal IP-adressen is dat gereserveerd kan worden. U kunt ervoor kiezen om er slechts één of allemaal te gebruiken.
Al onze bekabelde internetverbindingen zijn dedicated lijnen met dezelfde up- en downloadsnelheid. Alle lijnen zijn volledig synchroon.
Dit heeft meerdere redenen, maar het komt allemaal neer op de complexe techniek die nodig is om internetconnectiviteit te bieden die de door u bestelde bandbreedte biedt en een gegarandeerde uptime heeft. Ook moet elke internetverbinding voor het evenement worden opgebouwd, geconfigureerd en afgebroken. Elke keer weer, want elk evenement heeft zijn eigen eisen. Thuis is de internetverbinding waarschijnlijk niet zo kritisch als op uw stand.
Raadpleeg uw interne IT-contactpersoon of uw applicatieontwikkelaar om de IT-vereisten te kennen. Met deze gegevens kan RAI Amsterdam zorgen voor een passende internetverbinding.
Ten eerste heeft u hiervoor een internetverbinding met voldoende bandbreedte nodig. U kan er dan voor kiezen om de internetverbinding te splitsen met een switch en UTP-kabels. Het gebruik van een unmanaged switch is de goedkoopste oplossing. Het is ook mogelijk om door RAI Amsterdam een gedeeld internetnetwerk voor u te laten maken. Dit wordt volledig ondersteund door ons RAI IT-team.
Als internettoegang van cruciaal belang is voor uw activiteiten, raden we aan om een bekabelde internetverbinding te gebruiken. Op een bekabelde internetverbinding is bandbreedte gegarandeerd. Bekabelde internetverbindingen zijn te koop via de Exposantenwebshop of via Exhibitor Services.
Lees de factsheet Bekabelde internetverbindingen om meer te weten te komen over de specifieke kenmerken van uw internetverbinding.
Op sommige specifieke evenementen zetten veel exposanten hun eigen wifi-netwerk op met hun eigen wifi-apparatuur. Hierdoor is het frequentiespectrum voor wifi vol. In een vol frequentiespectrum zijn verbindingen niet meer mogelijk. Gebruikers ervaren dan dat het moeilijk is om verbinding te maken met hun wifi-netwerk, verbindingen zullen traag zijn en vaak worden onderbroken en de dekking is slecht. Om deze redenen biedt RAI Amsterdam niet altijd wifi aan tijdens evenementen.
Wifi is op de eerste opbouwdag vanaf 08.00 uur ’s ochtends beschikbaar. Echter, vanwege configuratie en set-up tijdens de opbouw wordt de wifi pas vanaf de laatste opbouwdag vanaf 08.00 uur ’s ochtends volledig ondersteund.
De SSID kan 8 tot 16 tekens lang zijn, bij voorkeur in HOOFDLETTERS.
Het wachtwoord moet minimaal 8 en maximaal 16 tekens bevatten, bij voorkeur alleen kleine letters. Het moet voor gebruikers eenvoudig zijn om het wachtwoord vanaf elk apparaat in te voeren.
RAI Amsterdam biedt de dienst ‘Wifi op de Stand’. Dit is te bestellen via onze afdeling Exhibitor Services. Houd er rekening mee dat er beperkte beschikbaarheid is voor deze service. Het kan om technische redenen niet beschikbaar zijn voor uw evenement.
Standaard is dit niet mogelijk. Peer-to-peer-verbindingen zijn om veiligheidsredenen geblokkeerd. Als u er echter voor kiest om een eigen wifi-netwerk in te stellen, staat het vrij om peer-to-peer-verkeer op het wifi in te schakelen, zolang de voorwaarden voor het opzetten van een eigen wifi-netwerk gevolgd wordt.
Standaard is dit niet mogelijk. Peer-to-peer-verbindingen zijn om veiligheidsredenen geblokkeerd. Als u er echter voor kiest om een eigen wifi-netwerk in te stellen, staat het vrij om peer-to-peer-verkeer op het wifi in te schakelen, zolang de voorwaarden voor het opzetten van een eigen wifi-netwerk gevolgd worden.
Bij online aankoop van RAI Premium wifi ontvangt u een geautomatiseerde bevestigingsmail die tevens uw factuur is. We kunnen deze niet opnieuw verzenden.
Wifinetwerken worden niet beperkt binnen muren of in een specifiek gebied. Het is dus mogelijk om andere wifi-netwerken te zien, ook als deze niet in het evenementengebied worden uitgezonden. We zullen er alles aan doen om het aantal zichtbare wifi-netwerken zo veel mogelijk te beperken.
Niet noodzakelijk. U kunt een portaalpagina gebruiken die aan gebruikers wordt getoond zodra ze zijn verbonden met uw evenementen wifi-netwerk. Een wachtwoord is niet vereist als u een portal gebruikt.
Na het evenement kunnen we deze informatie gratis verstrekken.
Door de vele potentiële storingsbronnen kan RAI Amsterdam geen minimaal te behalen bandbreedte op wifi garanderen.
U zou kunnen denken aan een sponsorportal op de wifi. Deze portal kan worden aangepast met branding en wordt aan gebruikers getoond zodra ze zijn verbonden met wifi. Daarnaast kunt u de SSID (netwerknaam) gebruiken om de sponsornaam door te geven. Raadpleeg uw contactpersoon bij RAI Amsterdam om de volledige mogelijkheden te verkennen.
Het wifi-netwerk met de extensie ‘2.4’ wordt uitgezonden op 2.4 GHz en is bedoeld voor oudere/eenvoudigere apparaten die geen verbinding kunnen maken met het reguliere (5GHz) netwerk. Als uw apparaat beide netwerken detecteert, kunt u het beste verbinding maken met het netwerk zonder extensie.
We bieden geen enkele vorm van ondersteuning op uw eigen apparatuur of hulp bij uw eigen installatie. Neem voor technische ondersteuning contact op met uw eigen IT-afdeling. RAI ondersteunt alleen producten of diensten die door RAI Amsterdam geleverd zijn.
Indien u vermoedt dat uw internetverbinding niet werkt, neem dan contact op met onze IT Helpdesk via 020 549 19 68.
RAI Amsterdam biedt geen ondersteuning op apparatuur die niet door de RAI geleverd is. Neem voor ondersteuning contact op met uw eigen IT-afdeling of leverancier.
Helaas niet. Wij raden u aan contact op te nemen met het RAI Business Centre (studio@fossamedia.nl), gelegen in de gang onder ingang D. Wellicht kunnen zij u verder helpen.
Spanning tree-protocollen, trunking en VLAN ID-uitwisselingen worden niet ondersteund op switchniveau. Als er verkeerde protocollen worden gebruikt, wordt de poort op de switch geblokkeerd. Het resultaat is dat uw verbinding niet meer werkt. Wijzig instellingen op uw apparatuur om te voorkomen dat de poort wordt geblokkeerd.
Het aanleggen van een eigen wifi-netwerk is toegestaan mits onze voorwaarden worden nageleefd. Wanneer een bekabelde internetverbinding wordt gebruikt om een wifi-router toegang te geven tot internet, kan de bekabelde internetverbinding traag lijken omdat de router niet presteert vanwege interferentie. RAI Amsterdam ondersteunt de bekabelde verbinding, maar op geen enkele manier de wifi-gerelateerde apparatuur.
Dat hangt af van uw apparatuur. Als u er zeker van wilt zijn dat uw apparatuur functioneert binnen het RAI IT-netwerk, neem dan contact op met uw interne IT-contactpersoon of apparatuur leverancier. Lees voor meer informatie over de specificaties van onze internetverbindingen de factsheet Bekabelde internetverbindingen.
Indien uw router in DHCP-modus is ingesteld, worden publieke IP-adressen niet automatisch toegewezen. U moet de IP-adressen handmatig toewijzen. Let op: de leasetijd op publieke IP-adressen is 45 minuten. Vergeet niet om te ‘releasen’ wanneer u een apparaat loskoppelt. In het geval dat alle IP-adressen in gebruik zijn, krijgt een nieuw apparaat geen nieuw IP-adres toegewezen, waardoor het lijkt alsof de internetverbinding niet werkt.
In de Voorwaarden voor het opzetten van een eigen wifi-netwerk staat dat u gebruik kunt maken van meerdere specifieke wifi-kanalen. We raden u aan om te controleren of andere kanalen minder storing veroorzaken. Als internettoegang van cruciaal belang is voor uw activiteiten, raden we altijd aan om een bekabelde internetverbinding te gebruiken. Op een bekabelde internetverbinding is bandbreedte gegarandeerd en is interferentie geen probleem.
Werken bij
Je kan bij veel evenementen een kijkje nemen en dit stimuleren we ook. Soms geven we kaartjes uit voor bijvoorbeeld kunstbeurzen of theatervoorstellingen en er zijn vaak kortingen op bepaalde evenementen voor onze medewerkers.
Ja, onze OR is zeer betrokken bij verschillende vraagstukken in de organisatie. De OR bestaat uit collega’s uit diverse afdelingen en worden gekozen door de medewerkers. De ondernemingsraad heeft 4 rechten om invloed uit te kunnen oefenen: adviesrecht, instemmingsrecht, initiatiefrecht en informatierecht.
We hebben een actieve personeelsvereniging die van alles organiseert zoals bowlen, beach volleybal e.d.. Ook organiseren ze grotere activiteiten zoals een wintersport en een stedentrip.
Onze standaard procedure is als volgt:
- CV selectie;
- Eerste gesprek;
- Een assessment maken;
- Tweede gesprek;
- Aanbod.
Deze stappen kunnen bij bepaalde functies afwijken van de standaard procedure. Bij sommige vacatures vragen we je ook om een casus voor te bereiden zodat jij een beeld krijgt van wat het werk inhoudt en wij een nog beter beeld krijgen van hoe jij te werk gaat. Bij managementfuncties zetten we ook nog een dag assessment in.
Dit verschilt per afdeling, maar je kan er vanuit gaan dat je in de eerste week de RAI rustig leert kennen. Er zullen kennismakingen zijn met je team en een rondleiding door de RAI. Je zal de systemen leren kennen en rustig aan werkzaamheden oppakken. Er zal altijd iemand in het team zijn die er is voor al jouw vragen.
We hebben een reiskostenvergoeding van 0.19 cent per kilometer als je meer dan 10 kilometer (enkele reis) reist. Daarnaast kan je een ov chipkaart krijgen, zodat je met het ov kan komen. We zijn hier flexibel in, dus als jij maandag met de auto wilt, dinsdag met het OV en woensdag met de fiets kan dit allemaal.
Bij een fulltime dienstverband krijg je 25 vakantiedagen en 13 ADV dagen. Deze ADV dagen zien we het liefst per maand opgenomen worden. Hierdoor heb je ruimte voor meer vrije tijd en daarmee een betere werk-privé balans. De 13 ADV dagen moeten in hetzelfde jaar opgenomen worden als waarin je deze hebt opgebouwd. Van de vakantiedagen moeten er 20 worden opgenomen in hetzelfde jaar. De 5 overige vakantiedagen zijn bovenwettelijk en hebben een verjaringstermijn van 5 jaar.
We investeren graag in de persoonlijke ontwtikkeling van al onze medewerkers. Hiervoor hebben we de R.E.I.S. Academy (Resultaatgericht, Eigen verantwoordelijkheid, Innovatief, Samenwerking) in het leven geroepen wat wordt uitgerold tot hét trainingsplatform van de RAI. We bieden een programma aan in samenwerking met Lepaya. Dit programma richt zich op het ontwikkelen en combineren van soft en hard skills. Dit doen we door middel van het geven van trainingen over bijvoorbeeld feedback geven en persoonlijke talentontwikkeling. Heb je daarnaast nog andere trainingen nodig voor je werk zoals HACCP, sales e.d., dan is dit ook mogelijk in overleg met je leidinggevende.
De RAI is voor zowel onze klant, bezoeker en onze medewerkers zeer goed bereikbaar. We beschikken over een treinstation en een metro-, bus,- en tramhalte op steenworpafstand. Reis je met de auto? Geen enkel probleem, medewerkers parkeren gratis in onze parkeergarages (met uitzondering van een aantal dagen per jaar met grote evenementen waarbij we onze medewerkers vragen niet bij de RAI te parkeren).
Het werk is grotendeels op kantoor, omdat onze business op de RAI is. Als het werk het toelaat en het besproken is in het team kan er ook vanuit huis gewerkt worden. We zijn flexibel in de werktijden dus rijden in de file is niet perse nodig.
Onze medewerkers worden voorzien van een laptop, toetsenbord, muis, een extra beeldscherm en een smartphone. Heb je aanpassingen nodig voor je werkplek? We denken graag met je mee.
Dat mag, maar dat hoeft niet. We hebben een bedrijfsrestaurant waar onze eigen koks heerlijke diverse maaltijden, soep en broodjes klaarmaken voor een laag medewerkers tarief.
De werktijden verschillen. Ben jij operationeel inzetbaar, dan zullen de tijden verschillen tussen ongeveer 06:00 uur en 21:00 uur met wat uitschieters tot later. Werk je op kantoor, dan kan je je werktijden bespreken met je team.
Er zijn diverse doorgroeimogelijkheden binnen de RAI. Dit zijn niet allemaal stappen in een hogere schaal, maar ook zijwaartse stappen als verdieping in je vakgebied. Ook zien we dat een groot deel van onze stagiaires vast in dienst komen werken na hun stage periode.
Ja zeker, de RAI is niet voor niets een evenementenorganisatie! We hebben een actieve personeelsvereniging die van alles organiseert zoals bowlen, beach volleybal e.d.. Daarnaast hebben we collega’s die het leuk vinden om verschillende activiteiten te organiseren, zoals een jaarlijkse skivakantie, stedentrips, voetbalcompetities met andere venues en nog veel meer. Ook hebben we door het jaar heen diverse samenkomsten met alle collega’s zoals een kerst- en zomerborrel.
Als je bij de business unit Operations aan de slag gaat krijg je bedrijfskleding. Deze krijg je in je eerste week. Verder hebben we niet bepaalde voorschriften, maar is onze kledingkeuze voornamelijk business casual. Met klantafspraken verwachten we uiteraard een nette presentatie.
Als je een meewerkstage komt lopen bij de RAI krijg je een vergoeding van € 500,00 bruto per maand o.b.v. 40 uur (5 dagen). Loop je minder dagen stage, krijg je de vergoeding naar rato. Doe jij je afstudeerstage bij de RAI en werk je niet mee? Dan krijg je een vergoeding van € 250,00 bruto per maand. Deze vergoeding is lager, omdat je meer tijd hebt en krijgt voor je bijbaan.
Dit is een vraag die we vaak krijgen. Heb jij nog een bijbaan naast je stage? Dan is het verstandig om te kijken waar je het meest verdient. Bij je bijbaan of met je stage. Waar je het meeste verdient, zet je je loonheffingskorting op ‘ja’. Dit mag je maar bij één werkgever doen. Bij de andere werkgever zet je de loonheffingskorting op ’nee’. Hierdoor krijg je geen korting op de loonheffing en betaal je dus meer belasting. Zet je het dus ook aan bij de RAI, kan de vergoeding van € 500,00 bruto lager uitvallen netto.
Als stagiair krijg je 2 vrije dagen per maand die je kan inzetten. Werk je minder dan 40 uur per week, dan krijg je naar rato minder dagen. Dit stem je af met je stagebegeleider of manager hoe en wanneer je deze vrije dagen inzet.
Dat mag, maar dat hoeft niet. We hebben een bedrijfsrestaurant waar onze eigen koks heerlijke diverse maaltijden, soep en broodjes klaarmaken voor een laag medewerkers tarief. Er zijn ook meerdere supermarkten om de RAI heen.
Als je bij de business unit Operations aan de slag gaat krijg je bedrijfskleding. Deze krijg je in je eerste week. Verder hebben we niet bepaalde voorschriften, maar is onze kledingkeuze voornamelijk business casual. Met klantafspraken verwachten we uiteraard een nette presentatie.