Algemeen

In de agenda op de website van RAI Amsterdam is alle informatie te vinden over de komende evenementen.

RAI Amsterdam heeft regelmatig vacatures voor uiteenlopende functies.
Meer informatie over vacatures »
Meer weten over de verhuurmogelijkheden van het RAI Tentoonstellings- en congrescentrum? De afdeling Business Development geeft graag een overzicht van de verhuur mogelijkheden. Contact opnemen kan via raimarketing@rai.nl of 020 549 17 22.

Via RAI Hotel Services,  020 549 19 27 of  hotelservices@rai.nl, kan er tegen gunstige tarieven een hotelkamer geboekt worden.

Meer informatie »

Iets verloren? Wij plaatsen al onze gevonden voorwerpen online.

Kijk op iLost om te zien of het voorwerp gevonden is »

Staat het voorwerp na een week nog niet op onze website? Dan hebben wij het helaas niet gevonden.

Staat het verloren voorwerp er wel tussen? Geef dit dan snel aan!

Door het beantwoorden van een paar vragen, weten we zeker wie de eigenaar van het voorwerp is. Daarna is het eenvoudig: haal het gevonden voorwerp op of laat het thuisbezorgen.

Bereikbaarheid

Zie de website voor de mogelijkheden per auto, taxi en openbaar vervoer.

Per metro en bus
Iedere 5 minuten rijdt metro 52 vanuit het centrum van Amsterdam (Amsterdam CS) richting Zuid (halte Europaplein). Metrolijn 52 stopt voor de deur en vormt een ideale verbinding met het Amsterdamse stadshart.
Vanaf NS-station Amsterdam Amstel is de RAI het best te bereiken met metro 51 of bus 65 richting KNSM eiland (halte Scheldeplein). Metro 51 heeft tevens verbinding met Amsterdam Centraal Station. Vanaf Amsterdam Sloterdijk is de RAI het best te bereiken met metro 50 richting Gein (halte station Amsterdam RAI).

Per trein
NS-station RAI ligt op 300 meter van de RAI en heeft regelmatig verbinding met station Amsterdam-Duivendrecht, station Amsterdam-Amstel en station Schiphol, die zijn aangesloten op het internationale intercitynet. Meer informatie via de NS Reisplanner.

Per vliegtuig
Met de auto, trein, taxi of bus is het 15 minuten reizen van Schiphol Airport naar RAI Amsterdam. Op Schiphol.nl staat een overzicht van actuele vluchtinformatie, aansluitend vervoer naar de RAI en zakelijke faciliteiten op de luchthaven.

RAI Amsterdam ligt aan de ringweg A 10 (Afslag S109 RAI). Direct bij het naderen van Amsterdam via de autosnelweg A1 (Amersfoort/ Amsterdam), A2 (Utrecht/Amsterdam) of A4 (Den Haag/ Amsterdam) wordt de RAI aangegeven op de ANWB-borden. RAI Amsterdam ligt direct aan de ringweg (afslag 9). Vanaf de afslag is de route naar de parkeergarages aangegeven.

Met navigatiesystemen kunt u navigeren naar: Europaplein 24, 1078 GZ Amsterdam.
De 'P-RAI' borden zijn echter leidend.

  • Per auto/taxi: ± 15 minuten (kan langer duren tijdens de spits)
  • Per trein: 11 minuten vanaf NS Station Amsterdam RAI
  • Per auto/taxi: ± 10 minuten (kan langer duren tijdens de spits)
  • Per metro: ± 6 minuten vanaf halte Europaplein
  • naar Schiphol: ± € 45,00
  • naar het stadscentrum: ± € 25,00
  • naar het Centraal Station: ± € 20,00

Parkeren bij de RAI

RAI Amsterdam beschikt over ruime parkeerfaciliteiten onder en rondom het gebouw. Daarbij bieden wij zo'n 30 elektrische oplaadpunten. Bij grote evenementen is de capaciteit niet altijd toereikend en worden ook verder afgelegen terreinen gebruikt. Dan worden voor het vervoer van en naar de RAI gratis en frequent rijdende pendelbussen ingezet. Er wordt verwezen naar deze terreinen via bebording op de openbare weg en/of politie.

Bezoekers van grote evenementen wordt geadviseerd om gebruik te maken van het openbaar vervoer. Van treinstation Amsterdam RAI is het 10 minuten lopen naar het RAI-gebouw. Of neem metro 52 (Noord/Zuidlijn) en stap direct voor de RAI uit bij halte Europaplein.

Voor meer informatie kijk op 9292.nl »

Parkeren in en om het RAI gebouw kost € 4,50* per uur met een maximum van € 26,00* per dag. Een dagkaart bestellen via de parkeerwebshop kost € 21,00**.

Als de RAI externe terreinen inzet, dan geldt daar alleen een dagtarief. Het dagtarief staat aangegeven bij het oprijden van het terrein.

* Tijdens de Huishoudbeurs en Negenmaandenbeurs (20 t/m 28 februari 2021) hanteren we een vast parkeertarief per dag.

** Tijdens de Huishoudbeurs en Negenmaandenbeurs kan er alleen een parkeertkaart online gereserveerd worden voor zaterdag 20 t/m woensdag 24 februari 2021.
Voor donderdag 25 t/m zondag 28 februari 2021 is het NIET mogelijk online te reserveren.

De maximale doorrijdhoogte in de RAI parkeergarages is 1,90 meter. Voor de P4 geldt 2,70 meter.

Bij de parkeerbetaalautomaat kan er betaald wordren met contant, bankpas, Visa, Mastercard of American Express.

In de parkeerwebshop met iDEAL, Visa, Mastercard of American Express.

Jazeker. Mensen die in het bezit zijn van een officiële Europese Gehandicaptenparkeerkaart (GPK) kunnen parkeren op speciale parkeerplekken. Deze plekken bevinden zich dicht bij de uitgang naar het complex. Mindervaliden betalen het reguliere RAI parkeertarief.
Mindervaliden kunnen op vertoon van de GPK altijd parkeren bij de RAI.

Een minder validen parkeerplek kan van tevoren niet worden gereserveerd.

RAI Amsterdam beschikt over ruime parkeerfaciliteiten onder en rondom het gebouw. Echter, gezien het grote aantal bezoekers worden soms ook de parkeerterreinen aan de rand van Amsterdam ingezet. Volg hierbij de borden P-RAI. Vanaf de externe parkeerterreinen worden gratis pendelbussen ingezet naar de RAI.

Als er van tevoren een parkeerkaart is gekocht dan staat op het ticket aangegeven waar er geparkeerd kan worden, bijvoorbeeld P1/P2/P3/P4 of RAI/EXTERN. Op het ticket staat ook uitgelegd welke route er gevolgd kan worden.

Bij het inrijden van de RAI parkeergarage wordt het kenteken van de auto gelezen door een camera. Een parkeerkaart wordt niet uitgegeven en is niet nodig.

Betaal voor het uitrijden bij de parkeerautomaat door het kenteken in te voeren. Bij de uitgang wordt het kenteken opnieuw gelezen waarna de slagboom automatisch opent.

Het is mogelijk om bij de parkeerautomaat een kwitantie te ontvangen, dit kan bij het betalen worden aangegeven.

Nee, er kan niet met de auto tot de ingang gereden worden. Wel kan er bij loge P7 uitgestapt worden en daarna het terrein weer verlaten. Loge P7 is in het midden van het complex. Volg P – RAI 7 om bij loge P7 te komen.

De parkeergarages van RAI Amsterdam zijn uitgerust met diverse camera's. Ook worden er regelmatig rondes gelopen door beveiliging. Parkeren is op eigen risico.
Zie hiervoor de Algemene Bezoekersvoorwaarden

Zodra één van de toegangswegen naar de parkeergarages of -terreinen van RAI Amsterdam wordt betreden, wordt het kenteken geregistreerd in ons Parkeer Management Systeem. Ook als er een reservering gemaakt is via parkeren.rai.nl wordt het kenteken in ons systeem geregistreerd zodat het herkend wordt bij het in- en uitrijden van de garage.

Het kenteken wordt geregistreerd om de parkeertijd te berekenen. Er wordt namelijk geen parkeerticket uitgegeven bij het binnenrijden van de garage. Door de kentekenregistratie is het ook mogelijk om de geldigheid van een reservering na te gaan.

Het is ook mogelijk door kentekenregistratie de auto te lokaliseren in de garage.

RAI Amsterdam verzamelt de persoonsgegevens die de klant invult op de personal data page, gegevens over zijn click- en surfgedrag en transacties via de website van RAI Amsterdam. RAI Amsterdam heeft de exclusieve beschikking over bovenstaande persoonsgegevens. De wettelijke voorschriften zoals vastgelegd in de Wet Bescherming Persoonsgegevens, worden door RAI Amsterdam nageleefd. De gegevens van de klant worden opgeslagen in een klantenbestand en gebruikt voor het afwikkelen van de bestelling of boeking, inclusief de klantenservice.

RAI Amsterdam gebruikt de gegevens ook om het click- en surfgedrag en de transacties van de klant te analyseren en daarmee klantprofielen op te stellen. Deze profielen worden door RAI Amsterdam gebruikt voor het vervolmaken van het assortiment aan producten en diensten op deze site en om de klant op maat gesneden aanbiedingen te kunnen doen uit het totale producten- en dienstenassortiment van RAI Amsterdam.

RAI Amsterdam kan op verzoek van derden binnen RAI Amsterdam marketingacties uitvoeren met de adresgegevens van de klant. Twaalf (12) maal per jaar kunnen de adresgegevens van de klant worden gebruikt voor een mailing waarbij alleen RAI Amsterdam de exclusieve toegang heeft tot de persoonsgegevens. Indien de klant bezwaren heeft tegen het verzamelen en analyseren van zijn gegevens voor het doen van op maat gesneden aanbiedingen door RAI Amsterdam kan de klant dit aan RAI Amsterdam laten weten via de link op de nieuwsbrief. In het geval de klant zijn gegevens wil verwijderen uit het klantenbestand kan de klant gebruik maken van het e-mailadres parking@rai.nl.

RAI Amsterdam zal - behoudens in de gevallen waarin de wet daartoe verplicht - de persoonsgegevens van de klant niet zonder toestemming van de klant verstrekken aan andere personen of instanties buiten de RAI Amsterdam. RAI Amsterdam besteedt grote zorg aan de kwaliteit van het klantenbestand. Persoonsgegevens worden regelmatig op hun juistheid gecontroleerd en oude, niet meer relevante gegevens worden regelmatig verwijderd.

De klant kan zijn eigen persoonsgegevens direct corrigeren op de personal data page. Voor vragen of klachten kan de klant zich wenden tot parking@rai.nl. Op verzoek van de klant verstrekt RAI Amsterdam een overzicht van de gegevens die over de klant in het klantenbestand zijn opgenomen.

De kentekengegevens blijven 30 dagen in het Parkeer Management Systeem staan, tenzij sprake is van een reservering op kenteken in welk geval de kentekengegevens gebruikt worden voor de uitvoering en nazorg van de reservering.

De gegevens worden niet gedeeld met partijen anders dan RAI Amsterdam, tenzij wij dit moeten doen op basis van een wettelijke verplichting. Er is geen koppeling met het RDW.

Parkeren P+R

Op www.amsterdam.nl/parkeren-verkeer/parkeren-reizen/ zijn de voorwaarden te lezen die gelden voor het voordelige P+R tarief.

Ook is hier te lezen hoe P+R werkt bij RAI Amsterdam en de andere P+R locaties van de gemeente Amsterdam.

Is er geen P+R korting gekregen bij het afrekenen bij de betaalautomaat, maar er is wel naar het centrumgebied gereisd met het openbaar vervoer dan kan er alsnog de P+R korting verkregen worden.

Hiervoor kan er e-mail gestuurd worden naar parking@rai.nl met de volgende informatie:

  • kenteken
  • OV reishistorie (opvragen per e-mail bij het GVB via kls@gvb.nl)
  • IBAN
  • naam

Parkeerwebshop

Online wordt er per kalenderdag gereserveerd. Kies hierbij de dag van aankomst bij de RAI. Tot middernacht kan er uit gereden worden. Bij uitrijden na 24.00 uur kan er beter een parkeerkaart in de garage gekocht worden.

Tijdens dance feesten kan er wel een parkeerticket worden gereserveerd waarbij ook na middernacht uit kan worden gereden.

Ja. Indien er een parkeerplek geboekt en betaald is, is een parkeerplek gegarandeerd. Bij het inrijden van de garage wordt er een vrije plek toegewezen om te parkeren.

Bij een parkeerticket RAI/Extern is er gegarandeerd een parkeerplek op het externe parkeerterrein beschikbaar. Volg hiervoor de borden, zoals ook op de parkeerticket beschreven staat.

Tijdens een aantal evenementen is het niet mogelijk om online een parkeerplek te reserveren. Rijdend richting de RAI, wordt er middels bewegwijzering aangegeven waar op dat moment genoeg parkeerplek beschikbaar is.

De data van een boeking kan gewijzigd worden door een e-mail te sturen naar parking@rai.nl.

Met een andere auto komen dan dat er is doorgeven/gereserveerd. Dan kan er uit gereden worden door de barcode te scannen die op het ticket gedrukt staat.

Ook kan er na inloggen op het account onder 'mijn boekingen' het kenteken gewijzigd worden.
Open de boeking en kies daarna voor parkeerplaats wijzigen. Via het 'potlood' kan het kenteken gewijzigd worden.

Een boeking annuleren, kan door een e-mail te sturen naar parking@rai.nl. Vermeld hierbij het boekingsnummer.

De voorwaarden zijn als volgt:

  • Alleen te reserveren door direct af rekenen met iDEAL, Visa, Mastercard of American Express
  • Reserveren kan alleen via parkeren.rai.nl
  • De garages uitrijden kan met kenteken of streepjescode (afgedrukt op het parkeerticket)

Na reservering wordt er een e-mail met PDF-bestand gestuurd. Dit PDF-bestand is de bevestiging, waarop de reserveringsperiode is aangegeven met het reserveringsnummer.

Deze bevestiging met parkeerticket(s) meenemen bij het in- en uitrijden van de RAI-garage.

Er kan alleen geparkeerd worden in P1, P2, P3 en P4. Binnen deze garages is geen speciaal gedeelte gereserveerd.

Indien langer geparkeerd wordt dan gereserveerd, dient het verschil te worden betaald bij het uitrijden.
Indien korter geparkeerd wordt, is er geen recht op restitutie.

Aangekomen bij de parkeerlocatie:

  1. Bij het inrijden registreert een camera bij de slagboom het kenteken. Er is geen inrijkaart.

Bij terugkomst:

  1. Er hoeft niet naar de betaalautomaat gegaan te worden, er kan direct uitgereden worden op basis van kenteken.
  2. Werkt dit niet of is er niet gereserveerd op basis van kenteken? Scan de streepjescode bij de zuil van de slagboom bij de uitrit. De streepjescode is te vinden op de bevestigings-PDF die per e-mail verstuurd is. De streepjescode kan ook vanaf een smartphone gescand worden.
  3. Is er langer geparkeerd dan de gereserveerde periode, dan dient er voor de extra tijd bij de uitrit betaald te worden.

Er kan gedurende de periode van de reservering, met het kenteken of met de streepjescode, zo vaak als nodig, de parkeergarage in- en uitgereden worden.
Dezelfde parkeerplek is echter niet gegarandeerd.

Parkeer Vragen

Neem dan contact met ons op via raiparking@rai.nl of 020 549 12 12.

Toegang tot het RAI complex

Er zijn in totaal 4 ingangen, allen zijn te vinden op de plattegrond.

Jazeker, graag laten wij onze exposanten de standlocatie en het nieuwe gebouw zien voor de start van de beurs. We raden aan om, voor een eerste indruk, de plattegrond te bekijken.

Huisdieren zijn niet toegestaan in RAI Amsterdam. Assistentiehonden (hulphonden) zijn welkom, maar er gelden wel enkele afspraken. Neem hiervoor contact op met corcom@rai.nl.

Ja, de scootmobiel mag mee naar binnen.

Ja, alleen bij beurzen georganiseerd door RAI Amsterdam indien in het bezit van een eigen rolstoel. Alleen de begeleider krijgt op vertoon van een invalidekaart een gratis toegangs/entreekaart voor begeleiders, verkrijgbaar bij de kassa van de RAI Amsterdam. Zelf moet er uiteraard een toegangs/entreekaart gekocht worden. Indien u niet in het bezit bent van een invalidekaart maar wel denkt hiervoor in aanmerking te komen dan kunt u ons hiervan per mail op de hoogte stellen.

Uitzondering:
Wanneer er een rolstoel van RAI Amsterdam wordt geleend heeft de begeleider geen gratis toegang.

RAI Amsterdam is prima toegankelijk voor mindervaliden en rolstoel gebruikers. De gangpaden van de RAI Amsterdam zijn allemaal vlak en ruim opgezet. In het gebouw zijn liften en invalidentoiletten aanwezig. Mensen die in het bezit zijn van een officiële gehandicaptenparkeerkaart (GPK) kunnen zich melden bij de loge van de P7-parkeergarage, deze is te bereiken door de route P RAI 7 te volgen, van daar uit verwijzen wij naar de beste parkeerplaats. Ook met gehandicaptenparkeerkaart (GPK) geldt het reguliere RAI parkeertarief.

Het is mogelijk om via RAI Amsterdam een rolstoel in bruikleen te krijgen. Reserveren vooraf is noodzakelijk, stuur een e-mail naar frontoffice@rai.nl met:

  • Naam
  • Telefoonnummer
  • Datum van ophalen
  • Event/beursnaam
Een geldig legitimatiebewijs is nodig bij ophalen.

Dat mag. Houd er rekening mee dat er een stempel bij de entrees gehaald moet worden zodat het beursgebouw weer betreden kan worden.

RAI Amsterdam volgt als professionele beurs- en congresorganisatie vanzelfsprekend de maatschappelijke ontwikkelingen op de voet. Afdeling Safety & Security staat daarbij in nauw contact met de diverse bevoegde overheidsinstanties. RAI Amsterdam streeft naar een goede balans tussen veiligheid en gastvrijheid, zodat op een aangename manier RAI Amsterdam bezocht kan worden.

Voor algemene vragen en vragen over toegangskaarten en registratie neem contact op met info@rai.nl.

Faciliteiten in RAI Amsterdam

In de RAI hangen 700 beeldschermen, het zogenaamde RAILive! systeem. Op deze beeldschermen worden hallen, zalen en evenementen weergegeven maar ook hoe laat het is en waar men zich in de RAI bevindt.

Tevens hangen op strategische plekken in de RAI plattegronden met een duidelijke legenda.

Tijdens grote publieksevenementen is het mogelijk om een rolstoel in bruikleen te krijgen. Reserveren vooraf is noodzakelijk, stuur een e-mail naar frontoffice@rai.nl met de volgende gegevens:

  • Naam
  • Telefoonnummer
  • Datum van ophale
  • Event/beursnaam

Het lenen van een rolstoel is gratis. Wel vragen wij een contante borg van € 50,00. De contante borg wordt geretourneerd bij het inleveren van de onbeschadigde rolstoel.
Een geldig legitimatiebewijs is nodig bij ophalen.

Nee, in navolging van de Europese tabakswet is ook RAI Amsterdam per 1 juli 2008 rookvrij. Het rookverbod geldt in alle RAI-gebouwen, inclusief cateringlocaties en parkeergarages. Ook tijdens op- en afbouw is roken binnen niet meer toegestaan!

Voor rokers zijn buiten speciale rookzones gecreëerd. Houd er rekening mee dat wanneer buiten gerookt gaat worden, er een stempel bij de entrees gehaald moet worden zodat het beursgebouw weer betreden kan worden.

De overheid legt boetes op aan personen en organisaties die zich niet aan de wet houden. RAI Amsterdam is bij overtredingen dus strafbaar en zal boetes waar mogelijk doorbelasten aan organisaties of individuen. Om dit zo veel als mogelijk te voorkomen, zullen wij rokers actief attenderen op het rookbeleid. Daarnaast rekenen wij op ieders medewerking!

Ja, tegen betaling van € 2,00 kan een jas in de garderobe achterlaten worden.

In RAI Amsterdam zijn een beperkt aantal grote kluisjes/lockers aanwezig voor uw bagage. Deze zijn bereikbaar tijdens evenementen waarbij gebruik gemaakt wordt van Entree C, de entree van het Holland Complex.
Meer informatie over de lockers, zoals de maatvoering en overige specificaties, kijk dan op de website van Lockerpoint Luggage Storage.

Uiteraard kan er ook gebruik gemaakt worden van onze garderobe.

In de entrees van het RAI complex treft u een pinautomaat/geldautomaat aan van de ABN AMRO Bank en de ING Bank. Bij de informatiebalies in de diverse entrees kan geïnformeerd worden naar de exacte locaties waar geld kan worden opgenomen.

TIP: pin van tevoren en voorkom lange wachtrijen bij de pinautomaat/geldautomaat.

RAI Amsterdam biedt een grote hoeveelheid cateringmogelijkheden aan voor exposanten en bezoekers. Voor ieder wat wils, van Aziatisch tot Westers eten.

Verspreid over de hele beurscomplex zijn er cateringpunten aanwezig.

Overzicht van de cateringpunten »

De RAI beschikt over een publiek wifi netwerk in het congrescentrum van RAI Amsterdam. Het is per beurs of evenement verschillend of de organisatie de wifi mogelijkheden en het wifi netwerk heeft uitgebreid.

Ja, in het hele gebouw is airconditiong aanwezig.

Ja, dit kan in de Baby Care Lounge.

De Baby Care Lounge is voorzien van drie comfortabele zitplaatsen, een verschoonmeubel met twee aankleedkussens, een box, een koelkast en een wastafel met warm en koud water. De toegang tot de Baby Care Lounge wordt met sleutels beheerd en is van binnen af te sluiten met een cilinderslot. De sleutel is verkrijgbaar bij Receptie D op de begane grond van het Elicium entree D en dient na gebruik hier ook weer teruggebracht te worden.

In de voedingsruimtes is een magnetron aanwezig.

Ja er is een gebedsruimte. De gebedsruimte beschikt over een wasruimte en twee aparte cabines waar mensen van alle religies rustig kunnen bidden of mediteren. De gebedsruimte is altijd open en bereikbaar via Entree D op niveau -1. De twee cabines waarin mensen kunnen bidden en/of mediteren zijn, per cabine, afsluitbaar vanaf de binnenkant.

Voor algemene vragen en vragen over toegangskaarten en registratie neem contact op met info@rai.nl.

Over RAI Amsterdam

Het huidige RAI Amsterdam complex aan de Zuidas is in 1961 geopend. Voor die tijd zetelde de RAI gedurende veertig jaar in een gebouw aan de Ferdinand Bolstraat in Amsterdam (de 'Oude RAI').
In de beginjaren tot 1922 beschikte de RAI niet over een eigen expositiecentrum, maar werd het roemruchte - nu niet meer bestaande - Amsterdamse Paleis voor Volksvlijt gebruikt. De allereerste RAI tentoonstelling werd daar in 1895 georganiseerd. De RAI Vereniging, die deze beurs organiseerde, werd opgericht in 1893.​

De letters RAI staan voor Rijwiel en Automobiel Industrie. ​

RAI Theater

Online kaartverkoop voor voorstellingen in het RAI »

Betalen kan met creditcard of via iDeal. Ook kunnen kaarten aan de kassa gekocht worden.

Kaarten voor beurzen zijn online te koop op de website van de betreffende beurs of direct aan de kassa.

Kaarten kunnen vanaf minimaal één uur voor aanvang van de voorstelling opgehaald worden bij de theaterkassa. De kassa bevind zich in de lobby van het RAI theater.

Wanneer een evenement onverhoopt geannuleerd wordt kan met dit formulier terugstorting van toegangsgelden worden aangevraagd.

Is er een e-tickets via internet gekocht, neem dan contact op met Paylogic Customer Service 0900-PAYLOGIC (0900-72956442).

Te laat, dan is het afhankelijk van de voorstelling óf en wanneer de zaal betreden kan worden. Meld u dan bij een suppoost!

Om te voorkomen dat een late binnenkomst het gezelschap of overige bezoekers stoort, mag er alleen op onze aanwijzing de theaterzaal betreden worden. Mogelijk wordt er een andere plaats toegewezen om overlast te beperken.

Mocht een late binnenkomst dusdanig storend zijn voor de voorstelling, ter beoordeling van onze medewerkers, dan is toegang tot de zaal tot aan de pauze niet mogelijk. Bij sommige voorstellingen is er geen pauze, in dat geval kan de voorstelling helaas niet meer worden bijgewoond. Bovengenoemde geeft helaas geen recht op restitutie.

In de lobby van het theater kan er voor of na een voorstelling een drankje drinken. In het Grand Café van RAI Amsterdam is rondom voorstellingen ook het theaterrestaurant geopend. Daar kan er genoten worden van een special theatermenu, een borrel of een kopje koffie met wat lekkers.

Zie hier het theatermenu »

 

In de zaal is het niet toegestaan te eten of drinken. Er is wel de mogelijkheid om in de lobby vooraf, in de pauze of na afloop een drankje te drinken. Daarnaast is ons theaterrestaurant geopend voor en/of na een voorstelling. We serveren dan een speciaal theatermenu ».

Er zijn stoelverhogers aanwezig. Deze staan klaar bij de ingang van de zaal.

Een kindervoorstelling bezoeken?
Neem dan voor de zekerheid zelf een stoelverhoger uit de auto of een kussen mee. Wanneer er zoveel kleine kinderen zijn, kan het voorkomen dat stoelverhogers op zijn.

OP = OP

Mobiele telefoons kunnen overlast veroorzaken. Dus wij vragen u dringend om deze tijdens de voorstelling uit te zetten.

Het is niet toegestaan om foto-, film- of geluidsopnames te maken , tenzij er uitdrukkelijk toestemming is verleend door de productie.

Ja er zijn 8 rolstoelplaatsen in het theater. Het is wel noodzakelijk om bij de reservering te melden dat er een rolstoelplaats nodig is.

RAI Theater beschikt over rolstoelopritjes. Dit kan onder de rolstoel geplaatst worden zodat de rolstoel minder voorover hangt.

Het RAI Theater is uitstekend toegankelijk voor rolstoelgebruikers.

Naast rolstoelplaatsen, invalidenparkeerpaatsen en rolstoelopritjes zijn er goede voorzieningen voor mindervaliden.

Het RAI Theater beschikt over een inductielus. Het gehoortoestel moet op de ‘t’ gezet worden.

Heeft uw gehoorapparaat geen 't' stand, dan is het mogelijk apparatuur te lenen van RAI Theater. Informeer ernaar bij de receptie van ons theater. Houd er rekening mee dat u een geldig legitimatiebewijs moet kunnen overhandigen.

Amsterdam

Op deze website is allerlei informatie over Amsterdam te vinden.

In de directe omgeving van RAI Amsterdam bevinden zich diverse winkels, restaurants en supermarkten.

Meer informatie over restaurants in Amsterdam »