logo
RAI Amsterdam kondigt uitbreiding Aquatech naar Zuidoost-Azië aan

RAI Amsterdam breidt met Aquatech uit naar Zuidoost-Azië

RAI Amsterdam kondigt met trots de introductie van Aquatech in Zuidoost-Azië aan. Van 25 tot en met 27 november 2026 vindt de nieuwe internationale vakbeurs voor watertechnologie onder de naam Aquatech Asia voor het eerst plaats in Bangkok. Met deze uitbreiding speelt Aquatech in op de groeiende behoefte aan duurzame wateroplossingen in een regio die kampt met snelle verstedelijking, klimaatverandering en toenemende wateruitdagingen.

Aquatech Asia wordt georganiseerd door RAI Amsterdam in samenwerking met VNU Asia Pacific. De beurs brengt internationale waterexperts, technologiebedrijven en beleidsmakers samen om innovatieve oplossingen te presenteren voor urgente regionale vraagstukken zoals waterbeschikbaarheid, waterkwaliteit, overstromings- en droogtebeheer, klimaatbestendigheid en geïntegreerd watermanagement.

De beurs wordt ondersteund door een indrukwekkende lijst van founding partners, waaronder onder andere NX Filtration, Nijhuis Saur Industries, Ramboll (Netherlands Water Partnership) en Water Alliance. Ook de Nederlandse overheid en de Nederlandse ambassade in Bangkok zijn nauw betrokken. “Aquatech’s uitbreiding naar Bangkok is een belangrijke stap in het aanpakken van de groeiende wateruitdagingen in Zuidoost-Azië,” aldus Daan Burghouts, Director Aquatech Global bij RAI Amsterdam. “Onze aanwezigheid in Bangkok zal samenwerking en kennisuitwisseling bevorderen, zodat water vooruitgang en veerkracht in de maatschappij ondersteunt.”

Aquatech Asia
Met Aquatech Asia voegt RAI Amsterdam een vierde internationale locatie toe aan haar Aquatech-portfolio, naast Amsterdam, Mexico en China. De beurs sluit aan bij missie van de RAI om mensen en markten wereldwijd samen te brengen en te inspireren met impactvolle evenementen. Aquatech Asia vindt plaats van 25 – 27 november 2026 in Bangkok. Meer informatie over Aquatech Asia is hier te vinden. 

RAI Amsterdam versterkt internationale positie met groeiend beursportfolio
RAI Amsterdam bouwt al decennialang aan het vergroten van internationale aanwezigheid, met een duidelijke versnelling sinds 2008. Vanuit een ondernemende strategie ontwikkelt RAI eigen beursmerken in samenwerking met sterke lokale partners of zelfstandig, afhankelijk van de markt. Door internationaal te opereren, vergroot de RAI niet alleen haar bereik en netwerk, maar versterkt zij ook de merkwaarde van haar titels. Aquatech is een sprekend voorbeeld van deze aanpak, met succesvolle edities in onder andere China, Mexico en nu ook Bangkok. De samenwerking met de Nederlandse overheid en topsectoren speelt hierin een sleutelrol. Door Nederlandse expertise wereldwijd te positioneren, draagt de RAI bij aan duurzame transities, exportgroei en het versterken van de impact van haar evenementen in Amsterdam, maar ook in het buitenland.
Ontvang onze nieuwsbrief - rechtstreeks in uw inbox!