Nieuw logistiek systeem gestart bij de RAI
Sinds kort is er een nieuw logistiek systeem gestart bij de RAI, gericht op het beter spreiden van het logistieke verkeer van en naar de RAI gedurende dag. Vanaf heden moeten alle leveranciers voor de op- en afbouw van evenementen, zich online aanmelden voor een tijdsslot, waarop zij vracht mogen ophalen of lossen bij de RAI.
De RAI verwacht vele voordelen van deze nieuwe manier van werken. Wim Braakman, Manager Traffic & Logistics RAI, is enthousiast: “De bedoeling is dat op deze manier leveranciers niet in de rij moeten wachten voor de venue tot ze aan de beurt zijn, maar een moment kiezen dat hun het beste past. Door te werken met timeslots, kunnen wij het transport beter verdelen over de dag. Zo voorkomen wij opstoppingen voor de venue en werken wij aan een goede doorstroom van het logistieke verkeer.” De RAI werkt hiermee ook aan een betere leefbaarheid in de buurt. “We verwachten dat hiermee de druk van het logistieke verkeer in de omgeving van de RAI vermindert en daarmee de bijkomende overlast richting de buurt”, aldus Wim.
Het nieuwe RAI Logistics Management Systeem wordt mede mogelijk gemaakt door Voyage Control, wereldwijd actief in onder andere de eventbranche. De RAI start dit jaar met het werken volgens dit nieuwe systeem bij een aantal evenementen. In 2022 zullen alle evenementen die in de hallen van de RAI plaatsvinden, werken volgens dit nieuwe systeem.