logo

RAI Amsterdam wint Dutch PR Award voor ‘Love your Liver’-campagne

Wat een erkenning voor een campagne die écht impact maakt. Tijdens het internationale levercongres EASL | The Home of Hepatology, dat in mei plaatsvond in RAI Amsterdam, werd de publiekscampagne Love your Liver gelanceerd. Met als doel: meer bewustwording creëren over levergezondheid. Bezoekers én Amsterdammers, konden gratis een levertest laten doen bij de RAI.

De PR campagne was een krachtige samenwerking tussen EASL, Amsterdam UMC, Amsterdam Convention Bureau van amsterdam&partners in nauwe samenwerking met het vaste PR bureau van RAI Amsterdam Koolhoven&Partners. Bovendien was het doel van de PR campagne om maatschappelijke meerwaarde te creëren rondom het evenement voor de stad Amsterdam én Nederland én het onderwerp op de radar te krijgen in politiek Den Haag en Amsterdam.

Dankzij deze samenwerking werd het medische congres op een toegankelijke en relevante manier verbonden met het brede publiek. De jury van de Dutch PR Awards was lovend over de campagne in de categorie Zorg: “RAI Amsterdam maakt een ogenschijnlijk droog medisch internationaal congres creatief, helder en zinvol; en laat het onderwerp publiekelijk leven. De inhoud staat stevig, de vertaling is relevant en toegankelijk. Het resultaat is zichtbaar op alle niveaus: van bewustwording tot meetbare impact. Een prachtcampagne.”

Bekijk deze video voor meer informatie over de campagne.

Ontvang onze nieuwsbrief - rechtstreeks in uw inbox!