Parkeren bij RAI Amsterdam

RAI Amsterdam beschikt over ruime parkeerfaciliteiten onder en rondom het gebouw. Daarbij bieden wij zo'n 30 elektrische oplaadpunten. Bij grote evenementen is de capaciteit niet altijd toereikend en worden ook verder afgelegen terreinen gebruikt. Dan worden voor het vervoer van en naar de RAI gratis en frequent rijdende pendelbussen ingezet. Er wordt verwezen naar deze terreinen via bebording op de openbare weg en/of politie.

Bezoekers van grote evenementen wordt geadviseerd om gebruik te maken van het openbaar vervoer. Van treinstation Amsterdam RAI is het 10 minuten lopen naar het RAI-gebouw.

Voor meer informatie kijk op 9292.nl »

 

Parkeren in en om het RAI gebouw kost € 4,00* per uur met een maximum van € 24,00 (vanaf 1 januari 2019 € 25,00)* per dag. Een dagkaart bestellen via de parkeerwebshop kost € 20,00**.

* Tijdens de Huishoudbeurs en Negenmaandenbeurs (16 t/m 24 februari 2019) hanteren we een vast parkeertarief van € 20,00 per dag.

** Uw parkeerkaart voor tijdens de Huishoudbeurs en Negenmaandenbeurs (16 t/m 24 februari 2019) kunt u niet online reserveren.

RAI Amsterdam beschikt over ruime parkeerfaciliteiten onder en rondom het gebouw. Echter, gezien het grote aantal bezoekers worden soms ook de parkeerterreinen aan de rand van Amsterdam ingezet. Volg de borden P-RAI. Vanaf de externe parkeerterreinen worden gratis pendelbussen ingezet naar de RAI.

Jazeker. Mensen die in het bezit zijn van een officiële Europese Gehandicaptenparkeerkaart (GPK) kunnen parkeren op speciale parkeerplekken. Deze plekken bevinden zich dicht bij de uitgang naar het complex. Mindervaliden betalen het reguliere RAI parkeertarief.

Nee, het is niet mogelijk om een mindervalide parkeerplek te boeken. De RAI beschikt over een aantal mindervaliden parkeerplekken, mochten deze al bezet zijn dan zal een parkeerwachter helpen een geschikte parkeerplek te vinden.

1.90 meter, voertuigen hoger dan 1,90 en lager dan 2,70 kunnen in de P4 garage (2,65 meter) parkeren.

Vooraf een parkeerplek reserveren via de webshop kan per 24 uur en kost € 20,00.
Kies bij het reserveren de dag van aankomst bij de RAI.
Voor langer parkeren kan er beter een parkeerkaart in de garage gekocht worden.

Nee, het is niet mogelijk om een parkeerplek per uur te reserveren.

Ja. Indien er een parkeerplek geboekt en betaald is, is een parkeerplek gegarandeerd. Bij het inrijden van de garage of het werkterras krijgt wordt er een vrije plek toegewezen om te parkeren.

Nee, dit betekent niet automatisch dat er geen parkeerplekken meer zijn. Alleen dat er niet meer gereserveerd kan worden. Als er niet meer geparkeerd kan worden bij de RAI, dan wordt er verwezen naar een extern parkeerterrein. Dit wordt aangegeven op de toegangswegen rondom de RAI via tekstwagens en borden.

Tijdens een aantal evenementen (zoals de Horecava, ISE, Huishoudbeurs, Negenmaandenbeurs, e.d.) is het niet mogelijk om een parkeerplek te reserveren via de website. Rijdend richting de RAI Amsterdam, wordt er middels bewegwijzering aangegeven waar op dat moment genoeg parkeerplekken zijn om te parkeren.

Ja. RAI Amsterdam adviseert om een parkeerplek vooruit te reserveren via de website, zodat de parkeerplek gegarandeerd is.

Betalen kan met iDEAL, VISA, MasterCard of American Express.

U kunt de data van uw boeking wijzigen door een e-mail te sturen naar

De bestelling kan gewijzigd of geannuleerd worden tot 24 uur voor aankomst bij de RAI. Wijzigen is gratis. Bij annulering van de bestelling volgt er geen restitutie.

De voorwaarden zijn eenvoudig:

  • Alleen te reserveren met iDEAL, VISA, MasterCard of American Express
  • Reserveren kan alleen via parkeren.rai.nl
  • Uitrijden uit de garages kan met kenteken, barcode of pincode (beide afgedrukt op het parkeerticket)

Na reservering wordt er een e-mail met PDF-bestand toegestuurd. Dit PDF-bestand is de bevestiging, waarop de reserveringsperiode is aangegeven met het reserveringsnummer.

Deze bevestiging met parkeerticket(s) meenemen bij het in- en uitrijden van de RAI-garage.

Als er van tevoren een reservering is gemaakt, dan kan er altijd geparkeerd worden in de P1/2/3/4. Wel de bevestiging bij de hand houden.

Aangekomen bij de parkeerlocatie:

  1. Bij het inrijden "leest" de kaartlezer bij de slagboom het kenteken van de auto. Er wordt geen inrijkaart gegeven.

Bij terugkomst de volgende stappen volgen:

  1. Bij terugkomst niet naar de betaalautomaat gaan, er kan direct de garage uitgereden worden op basis van het kenteken.
  2. Werkt dit niet of is er niet gereserveer op basis van het kenteken. Toets dan uw pincode (of, scan dan de barcode) op de zuil bij de uitrit. De pincode is te vinden op de bevestigings PDF die per e-mail verstuurd is.
  3. Is er langer geparkeerd dan de gereserveerde periode, dan dient er voor de extra tijd bij de uitrit betaald te worden.

Er kan alleen geparkeerd worden in P1, P2, P3 en P4. Binnen deze garages is geen speciaal gedeelte gereserveerd.

Parkeren kan alleen in de P1, P2, P3 en P4 garage. Binnen deze garages is geen speciaal gedeelte gereserveerd.

Ja, er kan langer geparkeerd worden dan de periode die gereserveerd is. Houdt er rekening mee dat er extra kosten voor de dagen die er langer geparkeerd worden. Extra kosten kunnen bij de uitrit worden afgerekend met een betaalpas, VISA, MasterCard of American Express.

Er zit een buffertijd op de reserveringsperiode van 2 uur (zowel vooraf als achteraf).

Indien korter geparkeerd wordt dan de er gereserveerd is, is er geen recht op restitutie. Indien langer geparkeerd wordt dan gereserveerd, dient het verschil te worden betaald bij het uitrijden.

Dit is afhankelijk van het product dat gekocht wordt.
Als het wel kan, wordt dit in de productomschrijving vermeldt. Er kan dan gedurende de periode van de reservering, met het kenteken of met de barcode/pincode zo vaak als nodig, de parkeergarage in- en uitgereden worden. Dezelfde parkplek is echter niet gegarandeerd.

De parkeergarages van RAI Amsterdam zijn uitgerust met diverse camera's. Ook worden er regelmatig rondes gelopen door beveiliging. Parkeren is op eigen risico.
Zie hiervoor de Algemene Bezoekersvoorwaarden

Het kenteken wordt geregistreerd om de parkeertijd te berekenen. Er wordt namelijk geen parkeerticket uitgegeven bij het binnenrijden van de garage. Ook is het mogelijk om een reservering te maken via parkeren.rai.nl.

Zodra 1 van de toegangswegen naar de parkeergarages of -terreinen van RAI Amsterdam wordt betreden, wordt het kenteken geregistreerd in ons Parkeer Management Systeem. Zodra er een reservering gemaakt is via parkeren.rai.nl wordt het kenteken ook in ons systeem geregistreerd zodat het herkend wordt bij het in- en uitrijden van de garage.

Wanneer er gereserveerd is, worden de kentekengegevens uit ons systeem gehaald zodra deze niet meer nodig zijn voor de uitvoering en nazorg van de reservering.

De kentekengegevens staan in ons Parkeer Management Systeem tot het moment van uitrijden, tenzij sprake is van een reservering op kenteken in welk geval de kentekengegevens gebruikt worden voor de uitvoering en nazorg van de reservering. De gegevens worden niet gedeeld met partijen anders dan RAI Amsterdam, tenzij wij dit moeten doen op basis van een wettelijke verplichting. Er is geen koppeling met het RDW.

Nee, de kentekengegevens worden niet gedeeld met de belastingdienst of gecontroleerd door de RDW, tenzij RAI Amsterdam de gegevens moet verstrekken op basis van een wettelijke verplichting.

RAI Amsterdam verzamelt de persoonsgegevens die de klant invult op de personal data page, gegevens over zijn click- en surfgedrag en transacties via de website van RAI Amsterdam. RAI Amsterdam heeft de exclusieve beschikking over bovenstaande persoonsgegevens. De wettelijke voorschriften zoals vastgelegd in de Wet Bescherming Persoonsgegevens, worden door RAI Amsterdam nageleefd. De gegevens van de klant worden opgeslagen in een klantenbestand en gebruikt voor het afwikkelen van de bestelling of boeking, inclusief de klantenservice.

RAI Amsterdam gebruikt de gegevens ook om het click- en surfgedrag en de transacties van de klant te analyseren en daarmee klantprofielen op te stellen. Deze profielen worden door RAI Amsterdam gebruikt voor het vervolmaken van het assortiment aan producten en diensten op deze site en om de klant op maat gesneden aanbiedingen te kunnen doen uit het totale producten- en dienstenassortiment van RAI Amsterdam.

RAI Amsterdam kan op verzoek van derden binnen RAI Amsterdam marketingacties uitvoeren met de adresgegevens van de klant. Twaalf (12) maal per jaar kunnen de adresgegevens van de klant worden gebruikt voor een mailing waarbij alleen RAI Amsterdam de exclusieve toegang heeft tot de persoonsgegevens. Indien de klant bezwaren heeft tegen het verzamelen en analyseren van zijn gegevens voor het doen van op maat gesneden aanbiedingen door RAI Amsterdam kan de klant dit aan RAI Amsterdam laten weten via de link op de nieuwsbrief. In het geval de klant zijn gegevens wil verwijderen uit het klantenbestand kan de klant gebruik maken van het email adres parking@rai.nl.

RAI Amsterdam zal - behoudens in de gevallen waarin de wet daartoe verplicht - de persoonsgegevens van de klant niet zonder toestemming van de klant verstrekken aan andere personen of instanties buiten de RAI Amsterdam. RAI Amsterdam besteedt grote zorg aan de kwaliteit van het klantenbestand. Persoonsgegevens worden regelmatig op hun juistheid gecontroleerd en oude, niet meer relevante gegevens worden regelmatig verwijderd.

De klant kan zijn eigen persoonsgegevens direct corrigeren op de personal data page. Voor vragen of klachten kan de klant zich wenden tot parking@rai.nl. Op verzoek van de klant verstrekt RAI Amsterdam een overzicht van de gegevens die over de klant in het klantenbestand zijn opgenomen.

Neem dan contact met ons op via raiparking@rai.nl