Eerste burgemeester van RAI Amsterdam een feit

Van dinsdag 10 t/m donderdag 12 februari 2015 staat RAI Amsterdam volledig in het teken van Integrated Systems Europe (ISE). ISE is in ruim tien jaar tijd uitgegroeid tot één van de topevenementen in de RAI en factor van belang voor zakelijk toerisme in Amsterdam. Met de internationale marketingcampagne 'Be the mayor of the world's most compact metropolis' laat Amsterdam RAI de organisator van een internationaal evenement even 'burgemeester' van Amsterdam zijn. Op dinsdag 10 februari heeft Maurits van der Sluis, Directeur Convention Centre Commercie bij RAI Amsterdam de eerste ambtsketting aan Mike Blackman, managing director van ISE overhandigd.

Iedere schakel in de ambtsketting staat voor een onderscheidend element waarmee Amsterdam RAI organisatoren helpt bij het creëren van een succesvol evenement: Nederland, Amsterdam, bereikbaarheid, kennis & netwerk, ROI, flexibele configuratie, services, betekenisvolle ervaring, innovatie en duurzaamheid.

RAI Amsterdam laat evenementen graag deel uitmaken van de stad en vice versa,” aldus Maurits van der Sluis, directeur Convention Centre Commercie bij Amsterdam RAI. “We ondersteunen organisatoren bij het behalen van hun doelen en het creëren van een betekenisvolle ervaring. Met de campagne wil RAI Amsterdam internationale organisatoren inspireren met de unieke mogelijkheden die Amsterdam en de RAI hen biedt. Met hun evenement zijn zij even de ‘burgemeester’ van Amsterdam. Ik vind het een eer dat ik de eerste ambtsketting aan Mike Blackman mag uitreiken”.

ISE is ’s werelds meest vooraanstaande evenement voor professionele AV en de integratie van elektronische systemen. Het evenement heeft sinds 2005 een stormachtige groei doorgemaakt. Begonnen in één hal, bestrijkt ISE met 1.056 exposanten nu de ruim 100.000 m2 van het gehele RAI-complex. Een recordaantal van 54.684 bezoekers heeft zich aangemeld en naar verwachting zal het aantal bezoekers de komende jaren blijven groeien. Daarom heeft de Engelse organisator besloten om de beursduur vanaf 2016 met een dag te verlengen naar vier dagen. De metropool Amsterdam profiteert van de groeiende internationale evenementen in en van RAI Amsterdam.

Internationale focus
ISE is een voorbeeld van het succes van de internationale strategie van RAI Amsterdam. Tien jaar geleden heeft de RAI haar focus verlegd naar grote, internationale meerdaagse evenementen. Anno 2015 kent 70% van evenementen die in de RAI plaatsvinden een internationaal karakter. Dit betreft de eigen internationale b-to-b evenementen, maar ook de verhuur aan externe beursorganisatoren en congresorganisatoren. Voor het acquireren van deze laatste klantengroep wordt intensief samen gewerkt met Amsterdam Marketing en het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen.

Volg ons op

Nieuwste foto's

Bekijk alle foto's »

Nieuwste video

Bekijk alle video's »