Conscious Experience Convention concept wint ‘Start Up Your Event’ pitch

  • woensdag, 11 oktober 2017
  • Events

De winnaar van de ‘Start Up Your Event’ pitch is op 10 oktober, de eerste dag van IMEX America, bekend gemaakt. De Conscious Experience Convention van Loving Events is gekozen als het beste nieuwe idee in de RAI’s mondiale zoektocht naar de meest revolutionaire beursconcepten.

 

RAI Amsterdam lanceerde op woensdag 7 juni (Global Exhibitions Day) een mondiaal initiatief ter ondersteuning van nieuwe beursconcepten. Beoogde deelnemers aan de ‘Start Up Your Event’ pitchwedstrijd kregen de kans om beursruimte in RAI Amsterdam en toegang tot de RAI’s ongeëvenaarde kennis en expertise in eventorganisatie te winnen.

 

Vier inschrijvingen haalden uiteindelijk de finale waarin zij hun concepten mochten pitchen. De gekozen winnaar laat zien dat onderwerpen als gezondheid en welzijn momenteel erg in de aandacht staan. “Overspannenheid door werkstress komt steeds vaker voor en men beseft dat een goede balans tussen werk en privé essentieel is voor de volgende generaties,” aldus de jury. “Het kernconcept van Loving Events – het ontwikkelen van een succesvol congres over dit onderwerp – past uitstekend bij het karakter van deze startupwedstrijd.”

“Het ontwikkelen van een hoogwaardig beursconcept is een proces met veel facetten,” zegt Maurits van der Sluis, COO van RAI Amsterdam. “Naast kwalitatieve, geavanceerde faciliteiten vereist een sterk concept aandacht voor aspecten als eventdesign, community management en data-driven marketing. En dat is nou precies waarom we dit initiatief hebben geïntroduceerd: om organisatoren te ondersteunen met onze expertise en hen te helpen om hun beurs succesvol te lanceren. We hebben de pitch daarom alleen opengesteld voor eerste edities en startups. We kijken ernaar uit om het veelbelovende winnende concept samen met Loving Events te vertalen naar een succesvol evenement.”

 

De ingestuurde beursconcepten zijn beoordeeld door een internationale jury van gerenommeerde professionals uit de evenementensector. De jury keek naar aspecten als waardecreatie voor de gekozen doelgroep/community, merkpositionering, haalbaarheid, mate van innovatie en algeheel potentieel. Het winnende beursconcept wordt in her vierde kwartaal van 2018 in RAI Amsterdam gerealiseerd.

 

Deel dit nieuws

Business Newsletter

Aanmelden »

Nieuwste video

Bekijk alle video's »