1,5 miljoen ontmoetingen op Horecava 2016

De Horecava liet zien dat de branche goede zaken doet in een belevingsvolle omgeving. De ruim 600 deelnemende bedrijven op de jubileumeditie van de Horecava gaven aan dat de horeca weer volop in beweging is en innoveert, gezien de grote investeringsbereidheid onder bezoekers. Zestig procent hiervan wil naar aanleiding van zijn beursbezoek zaken doen met deelnemende bedrijven. Het beslissingsniveau blijft hoog, wederom is bijna 80% van de bezoekers beslissingsbevoegd. Totaal vonden in 4 dagen tijd maar liefst 1,5 miljoen ontmoetingen plaats op Nederlands grootste horecavakbeurs, waar beleving een belangrijk thema was. De succesvol verlopen 60e Horecava werd gehouden van 11 tot en met 14 januari in RAI Amsterdam.

De innovaties, trends en het aanbod hebben bijna 63.000 horecaprofessionals getrokken. Een stijging van ruim 15% ten opzichte van de vorige editie. Het aantal bezoekende bedrijven is toegenomen met ruim 12%.
Beursmanager Luuk Scholte van RAI Amsterdam: “De gast in de horeca anno nu verlangt beleving. Dat belevingselement hebben wij ook met nieuwe eigentijdse concepten en pop-up restaurants toegevoegd aan de beurs. Zowel deelnemende bedrijven als bezoekers zijn zeer enthousiast over de opzet. De nieuwe initiatieven en het professionele karakter van de beurs hebben geleid tot meer leads en kwalitatieve ontmoetingen en dat wordt gewaardeerd door de bedrijven”.
Er werden 1,5 miljoen ontmoetingen op de Horecava 2016 gerealiseerd in 4 dagen; 1,2 miljoen ontmoetingen tussen bezoekers en deelnemende bedrijven en nog eens 300.000 ontmoetingen van bezoekers onderling.

Volop innovatie en duurzaamheid op de Horecava
Naast een uitgebreid aanbod van de deelnemende bedrijven was er veel aandacht voor innovatie en duurzaamheid. Het InnovationLAB op de Horecava bood een breed platform voor kennisoverdracht en duurzame ontwikkelingen in eten, drinken en apparatuur. Op dit paviljoen kon de horecaprofessional zien hoe trends vertaald kunnen worden in nieuwe kansen voor het horecabedrijf.

Horecava Innovation Award
De horeca gaat een toekomst tegemoet vol digitale kansen en voedseltechnologische uitdagingen, dat bleek uit de 124 inzendingen voor de Horecava Innovation Award. Met de Rosval Easy-Cooling, koellades en -deuren zonder rubber afdichting, won Rosval uit Best de Horecava Innovation Award 2016. De publieksprijs ging naar Juist uit Boekel voor ’t Zusje App, een smartphonegebruik ontmoedigende app.
De Horecava stond zoals gebruikelijk bol van de wedstrijden. Een overzicht van de winnaars van de diverse wedstrijden vindt u op www.horecava.nl.

Horecava 2017
De volgende Horecava vindt plaats van maandag 9 tot en met donderdag 12 januari 2017 in Amsterdam RAI. De Horecava beleeft volgend jaar haar 61e editie. Meer informatie over de Horecava is te vinden op www.horecava.nl.

Volg ons op

Nieuwste foto's

Bekijk alle foto's »

Nieuwste video

Bekijk alle video's »