Hoe zorgt u ervoor dat een zorgvuldig ingericht vakevenement datgene doet wat op de tekentafel is bedacht? Hoe vergroot u de impact van uw evenement?

Deze RAI Insights geeft u meer inzicht in de totale bezoekerservaring. Stap in de schoenen van uw bezoeker en loop met hem mee in de ‘customer journey’.

Laat hier uw gegevens achter om deze RAI Insights te downloaden >>

Door de reis van de bezoeker stap voor stap in kaart brengen, leert u welke momenten cruciaal zijn om het evenementbezoek van uw doelgroep te optimaliseren. Bij RAI Amsterdam hebben we onlangs zelf dit traject doorlopen; de belangrijkste inzichten en vijf aanbevelingen delen we graag met u.

Trendrapporten

No shine without friction

Het zijn, op zijn zachtst gezegd, interessante tijden. Hoe beïnvloeden mondiale en lokale veranderingen de sector voor beurzen, congressen en eventmarketing? Waar zit de wrijving? 

Het nieuwe RAI Insights trendrapport (engelstalig) noemt tien invalshoeken die u kunt gebruiken om met een andere blik naar uw evenement te kijken en geeft tips om uw evenement extra glans te geven. Daarnaast biedt het rapport ervaringen van internationale eventprofessionals en bovenal: best practices en een vooruitziende blik. 

No shine without friction >>

Connected society

Wij geloven in de kracht van verbinding. In deze tijd van smart phones en andere slimme mobiele apparaten is iedereen overal, snel en gemakkelijk in contact met elkaar. Technologie maakt het mogelijk alles en iedereen te verbinden – altijd. Dit noemen wij de “connected society”. Samen met TrendsActive en Ruigrok | NetPanel hebben we een selectie samengesteld van de meest recente inzichten over de ‘’connected society’’. Dit is gebaseerd op een kwalitatief onderzoek en een sociaal-culturele analyse. Met behulp van dit onderzoek, laten we zien wat deze inzichten kunnen betekenen voor evenementen.
connected society

Future Proof

Evenementen zien er in 2017 anders uit, omdat de behoeft van mensen - en de manier waarop zij met elkaar in contact zijn - aan het veranderen is.
future proof

Generation X and Y

Transparantie, eerlijke informatie en gevoel van exclusiviteit. Of toch liever co-creatie, guided tours en kennis delen. Beurzen en evenementen zijn volop in ontwikkeling. RAI Amsterdam onderzocht de wensen en behoeften van de huidige en toekomstige generatie beursbezoekers.
Generation X and Y