Negenmaandenbeurs bij zowel bezoeker als exposant goed 'bevallen'

De 32e editie van de Negenmaandenbeurs is op zondag 26 februari positief afgesloten. Tijdens deze editie konden de 51.619 zwangere vrouwen en jonge ouders zich vijf dagen te goed doen aan het aanbod van meer dan 200 exposanten en een gevarieerd programma met deskundige Mama Masterclasses, workshops en optredens op het podium. Musical acteur en zanger Jim Bakkum opende de beurs op ludieke wijze met 15 dansende vaders met hun baby’s.

Uit onderzoek blijkt dat bezoekers met een goed gevoel weer naar huis gingen. 84% van de bezoekers gaf de beurs een 7 of hoger en 90% van de bezoekers zou de beurs aanbevelen aan een zwangere vriendin, zus of bekende. De gemiddelde besteding van € 169,00 was zeer hoog dit jaar en ze bleven 5 uur op de beurs.

Veel nieuwe innovaties
Tijdens de eerste dag van de beurs werden in zeven categorieën de Baby Innovation Awards uitgereikt. De winnende producten zijn het fietszitje Thule Yepp Nexxt Maxi, de Mippaa Stair Trainer, de BabyWatcher, de 3D borstkolf Chicture van Horigen, het Tuck-Inn beddengoed van Witlof for Kids, de Fun Flex (multifunctioneel babyspeelgoed) en de cadeaudoos van Verh!p.

Duurzaam aanbod
Het Puur Baby Plaza was een levendig centrum met workshops, informatie en duurzame producten over gezonde en bewuste levensstijl voor jou en je kind. Een gezonde levensstijl blijft belangrijk voor werkende moeders, dat bleek uit de populariteit van het plein tijdens de beurs. Naast producten en informatie stond gezonde voeding en een gezonde start voor je kind ook centraal op het Puur Baby Plaza.

Meer aandacht voor de (aanstaande) vader
Het percentage (aanstaande) vaders ligt ieder jaar zo rond de 5%. Voldoende reden om voor deze bezoekers een speciaal programma op te zetten. De papa’s konden dit jaar de speciale Papa Route lopen voor leuke gadgets en een stoomcursus vaderschap in de Papaklas Lounge.

Tevreden exposanten
Voor de ruim 200 bedrijven is de Negenmaandenbeurs het moment om in contact te komen met hun doelgroep. First time deelnemer HEMA is onder de indruk. “We krijgen heel veel leuke en positieve reacties” zegt Adriana Hoppenbrouwer, CMO van HEMA. Ad Ammerlaan, eigenaar van Little Dutch kijkt voldaan terug op hun deelname: “Dit is voor ons dé beurs om zwangere vrouwen kennis te laten maken met ons merk.”

Connect with us

Latest Photography

View all photos »

Latest Video

View all videos »