RAI Theater

Veelgestelde vragen over RAI Theater

U kunt uw kaarten vanaf minimaal een uur voor aanvang van de voorstelling ophalen bij de theaterkassa. De kassa is in de lobby van het theater.  
Als een evenement onverhoopt geannuleerd wordt kunt u met dit formulier terugstorting van toegangsgelden aanvragen. Heeft u e-tickets via internet gekocht, neem dan contact op met  Paylogic Customer Service 0900-PAYLOGIC (0900-72956442) of via de site van Paylogic.

Mocht u onverhoopt te laat aankomen in het theater, meld u dan bij een suppoost. Er wordt een geschikt moment afgewacht om u naar binnen te geleiden. Soms is dat pas in de pauze. In het ergste geval kan het zijn dat er geen pauze is en u de voorstelling niet meer kunt bijwonen.

In navolging van de Europese tabakswet is ook Amsterdam RAI per 1 juli 2008 rookvrij. Voor rokers zijn buiten een aantal rookzones gecreëerd.
Wij wijzen u erop dat de overheid boetes oplegt aan personen en organisaties die zich niet aan de wet houden. Amsterdam RAI en het RAI Theater zijn bij overtredingen dus strafbaar en zullen boetes waar mogelijk doorbelasten aan organisaties of individuen. Om dit zo veel als mogelijk te voorkomen, attenderen wij rokers actief op het rookbeleid. Daarnaast rekenen wij op uw medewerking!

Ja, het RAI Theater heeft een bemande garderobe.
In de lobby van het theater kunt u voor of na een voorstelling een drankje drinken. In het Grand Café van RAI Amsterdam is rondom voorstellingen ook het theaterrestaurant geopend. Daar geniet u van een special theatermenu, een borrel of een kopje koffie met wat lekkers. Zie hier het theatermenu.

In de zaal is het niet toegestaan te eten of drinken. Er is wel de mogelijkheid om in de lobby vooraf, in de pauze of na afloop een drankje te drinken. Daarnaast is ons theaterrestaurant geopend voor en/of na een voorstelling. We serveren dan een speciaal theatermenu.

Er zijn stoelverhogers aanwezig. Ze staan klaar bij de ingang van de zaal. Bezoekt u een kindervoorstelling? Neem dan voor de zekerheid zelf een stoelverhoger uit de auto mee of een kussen. Wanneer er zoveel kleine kinderen zijn, kan het namelijk voorkomen dat wij door onze hoeveelheid stoelverhogers heen raken. 
Iets gevonden? Geef het dan af bij de receptie van het RAI Theater. Bent u iets kwijtgeraakt? Bel dan naar het algemeen nummer van RAI Amsterdam +31 (0)20 549 12 12 en vraag naar de afdeling gevonden voorwerpen.
Alleen blindegeleidehonden of hulphonden zijn welkom in het RAI Theater. Het is wel belangrijk om te melden dat u een hulphond meeneemt als u uw kaarten reserveert.
Het is niet toegestaan uw mobiele telefoon aan te laten tijdens een voorstelling. 

Het is niet toegestaan om foto-, film- of geluidsopnames te maken , tenzij er uitdrukkelijk toestemming is verleend door de productie.

Het RAI Theater beschikt over mindervaliden parkeerplaatsen. U kunt hier gebruik van maken als u het bezit bent van een invalidenparkeerkaart.
Ja er zijn acht rolstoelplaatsen in het theater. Het is wel noodzakelijk om bij uw reservering te vertellen dat u een rolstoelplaats nodig heeft. We beschikken ook over rolstoelopritjes. Dit kan onder de rolstoel geplaatst worden zodat de rolstoel minder voorover hangt.
Naast rolstoelplaatsen, invalidenparkeerpaatsen en rolstoelopritjes zijn er goede voorzieningen voor mindervaliden. Het RAI Theater is uitstekend toegankelijk voor rolstoelgebruikers. Er zijn invalidentoiletten en er is een lift.
Het RAI Theater beschikt over een inductielus. U hoeft alleen uw gehoortoestel op stand ‘t’ te zetten. Als uw eigen gehoorapparaat geen 't' stand heeft, is het mogelijk apparatuur te lenen. Informeer ernaar bij de receptie van het theater. Houd er rekening mee dat u een geldig legitimatiebewijs moet kunnen overhandigen.