Huishoudbeurs organiseert eerste Influencer Congres

Influencer marketing, wat is het, wat kan je ermee doen en hoe zet je dit succesvol in? Op donderdag 23 februari aanstaande organiseert het Huishoudbeurs-team voor de eerste keer het Huishoudbeurs Influencer Congres (HICon) tijdens de beurs in RAI Amsterdam. Doel van het congres is marketing, communicatie en PR professionals te informeren en inspireren op het gebied van influencer marketing.

Business Cases
Diverse sprekers tonen tijdens HICon hun business cases. Zo vertelt radio DJ Giel Beelen over de aantrekkingskracht van YouTube en welke lessen hij heeft geleerd, nadat hij de YouTube wereld is ingestapt. Verder laat Global Marketing Director Patrick Stal, namens het bedrijf TomTom zien wat je als merk met influencers kan doen, wat niet alleen zichtbaarheid creëert, maar authentiek is en doorbreekt. Bovendien geeft influencer Esmee Trouw een kijkje in haar wereld. Andere sprekers zijn Eelco Kingma (founder DYTG), Nicole & Daan (Movers ’n Shakers) en Liam Tjoa (GoSpooky).

Speeddaten
Tijdens HICon zijn ook enkele bekende influencers aanwezig. Zij zijn beschikbaar voor speeddates om vragen te stellen over hun werk en influencer marketing. Aanwezig zijn: Esmee Trouw (Supermooi), Elisah Jacobs (Interior Junkie), Teni Stepanosian (Fitbeauty), Dani Jasarevic & Lizzy Blijleven (Fitgirls), Jamey Herben (Beauty-unboxing) en Judith Jasper (MommyLovesPink).

Huishoudbeurs
Bezoekers van het congres krijgen na afloop de gelegenheid om het influencerplein te bezoeken op de Huishoudbeurs. Zo pakt Elisah Jacobs donderdag 23 februari namens Interiorjunkie het podium en nemen de meiden van Girls of Honour het in de middag over. Beursmanager van de Huishoudbeurs Nicole Babay-Mengerink licht toe:  “De marketing en communicatiebranche is constant aan verandering onderhevig. Waar duizenden euro’s worden uitgegeven aan advertenties en commercials om een bepaalde doelgroep te bereiken, schiet je met de inzet van influencers in één keer raak in de jongere doelgroep. Vorig jaar zijn wij tijdens de Huishoudbeurs gestart met het influencerplein, waar wij influencers een eigen offline podium boden. Hierdoor zijn er meer jongeren naar de beurs gekomen”. 

Ook dit jaar verjongt de beurs op verschillende manieren zowel voorafgaand als tijdens de beurs. Zo is er voor het tweede jaar op rij het influencerplein met elke dag andere bloggers, vloggers en YouTubers en werkt de Huishoudbeurs year round met vaste influencers die de eerste scoops mogen delen.  

Praktische informatie
Het Huishoudbeurs Influencer Congres vindt plaats op donderdag 23 februari van 9.00 – 13.00 uur. Een ticket voor HICon kost €125,- exclusief BTW. Voor meer informatie: http://www.huishoudbeurs.nl/lp/hicon/ Uiteraard is er daarna de mogelijkheid om een kijkje te nemen op de beursvloer.

Van 18 t/m 26 februari 2017 vindt de Huishoudbeurs plaats in RAI Amsterdam. De beurs is dagelijks geopend van 11.00 tot 18.00 uur, op donderdag 23 en vrijdag 24 februari van 11.00 tot 22.00 uur. Festival Fantastique (hal 2) en Happy & Healthy (Elicium) zijn dagelijks geopend vanaf 10.00 uur. Meer informatie: www.huishoudbeurs.nl.

 

Nieuwste foto's

Bekijk alle foto's »

Nieuwste video

Bekijk alle video's »

Gerelateerde berichten

Vernieuwde Virtual Tour app gelanceerd Vernieuwde Virtual Tour app gelanceerd
Hallen, zalen, entreegebieden, restaurants, evenementen en verdiepingen ...